سایه خبر

طرح ترور چند استاد دانشگاه خنثی شد

یک نماینده مجلس به نقل از مقامات امنیتی اعلام کرد، چند فقره نقشه ترور استادان دانشگاه با هوشیاری ماموران امنیتی خنثی شده است. به گزارش عصر ایران، وی تاکید کرد: به گفته مقامات امنیتی، طراحی ترور استادان دانشگاه با هدف ایجاد جو التهاب و نگرانی در دانشگاه‌های کشور دنبال شده و بعد از ترور شهید علی‌محمدی، چند فقره اقدام خرابکارانه دیگر دشمنان ناکام مانده است.این نماینده مجلس تاکید کرد: نمایندگان در دیدار اخیر با مقامات امنیتی تشدید حفاظت از شخصیت‌ها و چهره‌های علمی را خواستار شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۰۲۱۱

واکنش امام جماعت مسجد الهادی به کشف سلاح

در پی انتشار خبر کشف انبار سلاح در مسجد الهادی تهران، هادی غفاری، امام جماعت این مسجد به این خبر واکنش نشان داد.به گزارش فارس، وی با تایید خبر کشف اقلام احتکاری و از جمله مجموعه‌ای از انواع سلاح و مهمات در انبار این مسجد تاکید کرد: متولی مسجد دراین‌باره مسوولیتی ندارد.

غفاری گفت: این انبار تحت مسوولیت متولی مسجد قرار دارد که برای کسب درآمد، بابت هزینه‌های مسجد به فردی خاص اجاره داده شده و طبعا از نحوه استفاده وی آگاهی نداشته‌ایم.گزارش‌های دریافتی حاکی است موضوع کشف انبار سلاح در مسجد الهادی تهران از سوی مراجع قضایی و امنیتی در دست پیگیری است.

افزایش تلاش آمریکا برای فشار بر ایران

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به استقرار سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در برخی کشورهای حوزه خلیج‌فارس، از تلاش‌ آمریکا برای افزایش فشار بر ایران خبر داد.

به گزارش فارس، به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند، واشنگتن به روند جابه‌جایی پدافند موشکی به منطقه خلیج‌فارس به منظور افزایش فشار بر ایران سرعت بخشیده است.بنابراین گزارش، 4 کشور در منطقه [خلیج‌فارس] سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا را پذیرفته‌اند و ناوهای جنگی ایجیس نیز در منطقه مستقر شده است.

ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و منطقه خلیج‌فارس، استقرار این سامانه‌‌های دفاع موشکی را 22 ژانویه در نشستی عمومی در موسسه مطالعات جنگ واشنگتن که برگزاری آن بندرت صورت می‌گیرد مطرح کرده بود.ژنرال پترائوس از کشورهای شرکت‌کننده در این طرح نام نبرد؛ اما اعلام کرد هریک از این کشورها هم‌اکنون سامانه‌های موشکی پاتریوت دارند.اما یکی از مقامات عالی‌رتبه ارتش آمریکا در گفتگو با نیویورک‌تایمز اعلام کرد: این کشورها، کویت، قطر، امارات عربی متحده و بحرین هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها