معاون وزیر صنایع و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: بر اساس تصمیم مجلس و دولت، این شرکت از شمول شرکتهای مشمول واگذاری اصل 44 در این مرحله خارج شده است.
کد خبر: ۳۰۹۲۷۱

به گزارش مهر، خدامراد احمدی در جمع خبرنگاران در اراک افزود: واگذاری شرکت شهرکهای صنعتی به بخش خصوصی امکانپذیر نیست چرا که سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد که در مناطق محروم نسبت به ایجاد زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری دیگر افراد اقدام کند و سپس نسبت به واگذاری این زیر ساختها با 30 درصد بهای تمام شده اقدام کند.

وی اضافه کرد: بر اساس استدلالهای صورت گرفته برای دولت و مجلس، مقرر شد شرکتهای استانی از رده سوم واگذاری ها خارج و در گروه دوم واگذاری تا سال 93 قرار گیرند، ضمن اینکه در این مدت این شرکت ها باید با برنامه ریزی مشخص کنند که چه وظایفی را می توانند به بخش خصوصی واگذار کرده و به امور حاکمیتی بپردازند، ضمن اینکه این شرکت تا سال 93 همچنان به شکل فعلی خود ادامه فعالیت خواهد داد.

احمدی با اشاره به تدوین برنامه پنجم توسعه کشور افزود: متاسفانه در این برنامه توجه ای به تامین نیازهای این شرکت در کشور نشده است و با توجه به اینکه شرکت شهرک های صنعتی ایران در ردیف های اعتباری دولتی ردیف بودجه ای ندارد تلاش خواهد شد در تبصره ها و آئین نامه های مختلف در قانون برنامه پنجم نسیبت به تامین نیازهای این شرکت اقدام شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به صدور بی ضابطه مجوزهای سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی اظهار داشت: در راستای ساماندهی این موضوع با استفاده از گروه های کاری مختلف آمار دقیقی از وضعیت واحدهای موجود در برون و درون شهرک های صنعتی در کشور تهیه شده است که با این اقدام ظرفیتهای موجود تولید محصول شناسایی و با نیاز بازار تطبیق داده شده است.

به گفته وی، با اجرای این طرح و تطبیق نیازهای بازار و تولید محصول از صدور مجوزهای جدید به متقاضیان ایجاد واحد هایی که کالای آنان در داخل به اندازه تولید می شود جلوگیری شده و زمینه برای هدایت سرمایه های افراد به بخشهای دیگر مورد نیاز کشور فراهم می شود.

وی بازتعریف قانون جامع صنایع کوچک و متوسط و توجه جدی به گسترش شهرک های خصوصی در مناطق توسعه یافته و کاهش قیمت حق انتقاع برای شهرکهای مستقر در مناطق محروم را از برنامه های اولویت دار این سازمان عنوان کرد و افزود: در سفرهای استانی دولت، تعهداتی در زمینه شهرک های صنعتی و صنایع کوچک وجود دارد که تسریع در عملیاتی شدن این مصوبات و تنظیم مصوبات کارآمد برای دور سوم سفرها در این حوزه مورد تاکید است.

احمدی خاطرنشان کرد: توسعه خوشه های صنعتی و تولیدی به عنوان زنجیر های تولید در بخش صادرات و صنایع داخلی از سیاست های سازمان صنایع کوچک و متوسط است و استانها هر تعداد خوشه معرفی کنند علاوه بر کمک بلاعوض برای مطالعه آن ها ، از سال آینده اعتبار عملیاتی شدن این خوشه ها تخصیص داده خواهد شد.

وی گفت: صندوق ضمانت و حمایت از صنایع کوچک سالانه تا سقف 160میلیارد تومان ضمانت نامه صادر می کند و واحدهای صنعتی مشمول در استان ها می توانند از این مزیت بهره ببرند.

معاون وزیر صنایع اضافه کرد: ستاد طرح هدفمند کردن یارانه ها در وزارت صنایع و معادن در حال تدوین راهکارهای حمایتی برای صنایع و معادن کشور است که می طلبد صنعتگران سراسر کشور پیشنهادات و نظرات خود را قبل از نهایی شدن این بسته ارائه دهند.

وی گفت: 30درصد از درآمد طرح هدفمند کردن یارانه ها برای تقویت زیرساخت های حوزه صنعت و معدن و حمایت این بخش پیش بینی شده است.

احمدی با اشاره به ضرورت اجرای طرح های زیبا سازی در شهرکهای صنعتی گفت: 15میلیارد تومان برای زیبا سازی و گسترش فضای سبز، نصب تندیس ها و نمادهای بصری در شهرکهای صنعتی کشور اختصاص یافته است که بزودی سهم هر استان از این مبلغ تعیین و پرداخت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها