فارس: جوایز اول و دوم بخش کاریکاتور چهره مانموهان سینگ سال 2009 هندوستان به 2 کاریکاتوریست ایرانی تعلق گرفت. وحید جعفری و سلام محمدی 2 هنرمند ایرانی به ترتیب جوایز اول و دوم بخش کاریکاتور چهره را از آن خود کردند. جایزه سوم به سندیپ ادواریو از هندوستان رسید و همچنین 3 جایزه تشویقی به پراشانت نایر از هندوستان، آلن سوت مایور و جونیور لوپز از برزیل اهدا شد.
کد خبر: ۳۰۴۷۷۱

مدیریت موزه‌های محلی در اختیار شهرداری

جام‌جم: معاون حفظ،‌ احیا و ثبت آثار تاریخی از واگذاری مدیریت موزه‌های محلی در سطح کشور به شهرداری‌ها خبر داد. مهندس علویان صدر با اعلام این خبر گفت: سازمان در تلاش است زمینه حضور بخش خصوصی و تشکل‌های مردم نهاد را در عرصه مدیریت امور فرهنگی و آثار تاریخی شهرها و منطقه زندگیشان فراهم آورد. وی افزود: اداره کل موزه‌های این معاونت درصدد است شرایط لازم را برای تحقق این امر به‌وجود آورد و پیشنهاد شده است در مرحله اول تعدادی از این موزه‌ها در برخی کلانشهرها به شهرداری‌ها واگذار شود.

برپایی دومین نشست علمی اسلام‌شناسی

جام‌جم: دومین نشست علمی ماهانه مرکز ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، فردا برگزار می‌شود. در این نشست، دکتر پرویز رجبی با موضوع دارالحکمه و تاثیر آن بر اسلام‌شناسان و غلامرضا امیرخانی با موضوع بیت الحکمه: آکادمی یا کتابخانه در کتابخانه ملی سخنرانی خواهند کرد.

یادداشت‌های منتشر‌ نشده قیصر امین‌پور

فارس: یادداشت‌های منتشر‌ نشده قیصر امین‌پور با عنوان «گفتگوهای بی‌گفتگو» در حال حروفچینی است.

پس از 2 سال که از درگذشت قیصر امین‌پور می‌گذرد، آثار این شاعر، هنوز به فروش‌ بالای خود ادامه می‌دهند به طوری که کتاب «آینه‌های ناگهان» چاپ نشر افق با 15 بار تجدید چاپ پرفروش‌ترین کتاب اوست.

داستان کودک در جشنواره شهید غنی‌پور

مهر: بخش داستان کودک به جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور افزوده شد. کتاب‌های داستان کودک و نوجوان در این بخش محدودیت موضوعی ندارند و شامل آثار خلاق تألیفی چاپ نخست 1387 خواهد بود. مراسم پایانی نهمین دوره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور که به همت شورای نویسندگان مسجد حضرت جواد الائمه(ع) برگزار می‌شود با معرفی نفرات و آثار برتر در نیمه اسفند در محل حوزه هنری برپا خواهد شد.

کنسرت گروه آراز در اروپا

مهر: گروه موسیقی آذری «آراز» به سرپرستی رحیم شهریاری از 25 اسفند ماه تور کنسرت‌های خود را در 4 کشور اروپایی آغاز خواهد کرد. در این اجراها قطعاتی از آلبوم کیم بیلر(که می‌داند) و برخی از آثار فولکلور آذری مانند سارا، خمار الدوم، ماهور و آی گز نواخته می‌شوند.

3 مجموعه شعر سیدعلی صالحی در راه است

ایسنا: 3 مجموعه شعر «انیس، آخر همین هفته می‌آید»، «رد پای برف تا بلوغ کامل گل سرخ» و «ما نباید بمیریم، رویاها بی‌مادر می‌شوند» سروده‌ سیدعلی صالحی بزودی منتشر می‌شوند. این 3 دفتر شعر در سال‌های 1384 تا 1387 سروده شده و صالحی امیدوار است، آنها را تا اوایل سال 1389 منتشر کند.

رمان «بیگانه» هنوز در فرانسه پرفروش است

فارس: 50 سال از مرگ آلبر کامو می‌گذرد در حالی که، رمان «بیگانه» او هنوز در فرانسه پرفروش است. این رمان با 7 میلیون نسخه فروخته شده در قطع جیبی، پرفروش‌ترین کتاب فرانسه است. دومین کتاب پرفروش «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت اگزوپری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها