برنامه نگارخانه‌های تهران در زمستان امسال پر است

روزهای شلوغ نگارخانه‌های ساکت

گروه فرهنگ و هنر: این روزها گویا گرمای برپایی نمایشگاه‌های متعدد نقاشی با روزهای نه چندان سرد زمستانی تهران همراه شده تا زمستان امسال به گرم‌ترین فصل نمایشگاه‌های هنری پایتخت تبدیل شود. در روزهایی که به واسطه ایام سوگواری محرم فعالیت برخی رشته‌های هنری مانند تئاتر و موسیقی برای اجرای برنامه‌های هنری تقریبا کمرنگ شده، فعالیت نگارخانه‌های تهرانی آنقدر زیاد است که شاید نتوان نگارخانه‌ای را یافت که در آن نمایشگاهی برپا نشده باشد.
کد خبر: ۳۰۳۶۷۸

عاشورا به روایت عکس

یکی ازمهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که این روزها برپا شده، نمایشگاه بزرگ گروهی عکس عاشوراست. از چند روز پیش، خانه عکاسان از این آثار و مخاطبانش میزبانی می‌کند.

در این نمایشگاه، عکس‌های برگزیده عکاسان داخلی به نمایش در آمده که هر یک از این عکس‌ها حاصل نگاه هنرمندانه عکاس به آداب و رسوم و عزاداری‌های مردم در ایام محرم است.

سوگواره پوسترهای عاشورا

خانه هنرمندان ایران هم که یکی از مهم‌ترین مراکز هنری پایتخت در نمایش آثار هنری به شمار می‌رود، میزبان سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی است که در آن هنرمندان گرافیست، آثاری را با مفهوم عاشورا به نمایش گذاشته‌اند.

گل و مرغ با نگاهی تازه

نمایشگاه بزرگ دیگری که این روزها پایتخت ایران تدارک برپایی اش را می‌بیند، مربوط به تذهیب‌ها و گل و مرغ‌ها از 2 هنرمند نگارگر کشورمان است که قرار است در مجموعه فرهنگی هنری صبای تهران به نمایش در آید.

‌روایت 2 هنرمند کشورمان سلیمان سعیدآبادی و امیر طهماسبی از هنر نگارگری نشان‌دهنده نگاهی نو به این هنر است که در جای خود قابل تامل است.

نقاشی به جای عکس

خانه هنر ایران که مجموعه هنری کاملی در زمینه نمایش آثار نقاشی به شمار می‌رود و بتازگی فعالیت خود را آغاز کرده است نیز آخرین فصل سال را با نمایشگاهی از هنر نقاشی ورق می‌زند.

این خانه 2 روز پیشتر با پایین آوردن عکس‌های سیاه و سفید 80 هنرمند عکاس از دیوارها تمامی فضای این مجموعه را به گروهی از هنرمندان نقاش اختصاص داد تا آثارشان را در 2 نمایشگاه جداگانه در گالری‌های این مجموعه به‌ تماشا بگذارند.

سعید محمدزاده‌ نودهی، آیدین خانکشی‌پور، مصطفی چوبتراش‌زاده و نسیم پیرهادی هنرشان را با بیش از 30 تابلو نقاشی که عموما فیگوراتیو بوده و با تکنیک چاپ، آکریلیک و ترکیب مواد اجرا شده‌اند، به‌صورت گروهی در گالری‌های «الهیه» و «پاسارگاد» عرضه می‌کنند.

اما در همین مجموعه و در نگارخانه «ملک» نیز نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های محمد غفوری‌منش به نمایش در آمده است تا مجموعه نمایشگاه‌هایی این خانه با این نمایشگاه کامل شود.

دومین نمایشگاه کلوپ عکس ایران

نگارخانه تازه تاسیس ماد نیز این روزها میزبان نمایشگاهی از دستاوردها و موفقیت‌های اعضای کلوپ عکس ایران است.

در این نمایشگاه گروهی که دومین نمایشگاه کلوپ عکس ایران به شمار می‌رود، 27 قطعه عکس از 10 عکاس کلوپ عکس ایران به نمایش گذاشته شده است.

برگزاری چند دوره نمایشگاه انفرادی و گروهی داخلی و خارجی و کسب جوایز و حضور در جشنواره‌های معتبر عکاسی از نقاط قوت کارنامه هنری عکاسان این مجموعه به حساب می‌آید.

نگارخانه شیرین

نگارخانه شیرین تهران نیز از فردا میزبان نمایشگاه نقاشی ناصر عزیزی و منتخب آثار هنری اروپا قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی می‌شود. این نمایشگاه مجموعه‌ای از نقاشی‌های فیگوراتیو ناصر عزیزی است که در کنار چیدمانی از مبلمان‌ آنتیک قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم از مجموعه نفیس « ق. اشتری» ارائه می‌شود.

عکس‌های قاجار در لاله

اما اگر در این روزها حال و هوای بازدید از عکس‌های دوران قاجار و پهلوی را دارید به شما پیشنهاد می‌شود که به نمایشگاه گروهی عکس که با عنوان «عکسیه» در گالری لاله برپا شده است سری بزنید. این نمایشگاه دربرگیرنده 50 قطعه عکس و نگاتیوهای شیشه‌ای و کاغذی اصل است که حاصل کار عکاسان نامدار و بی‌نام و نشانی از دوران قاجار و پهلوی است. عکس‌های این نمایشگاه از 4 مجموعه شخصی با تنوع موضوعی و نگاهی زیباشناسانه همراه با موضوع‌های اجتماعی، معماری، تک‌چهره و تکنیک‌های تاریکخانه‌ای و پس از چاپ عکس، انتخاب شده‌اند.

فرهنگسرای نیاوران

کامران عدل، نامی شناخته شده در عکاسی ایران است که این بار عکس‌های فرمش را به فرهنگسرای نیاوران می‌برد.

او می‌خواهد در این نمایشگاه 34 عکس را از فردا در نمایشگاه خیریه‌ای به نفع بیماران سرطانی در این فرهنگسرا به نمایش بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها