گروه سلامت: یک متخصص ارتوپدی گفت: برحسب مشاغل مختلف و کار افراد، کفش‌های مختلفی توصیه می‌شود و مهم‌ترین نقش کفش، حفاظت از پا در مقابل صدمات روزمره است. دکتر رامین اسپندار، متخصص ارتوپدی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: کفش مناسب کفشی است که از همان ابتدا افراد در آن احساس راحتی کرده و به راحتی بتوانند با آن راه بروند.
کد خبر: ۳۰۰۵۷۷

وی گفت: مهم‌ترین عوارض کفش نامناسب ایجاد فشار روی پا و بروز زخم و خستگی است که خوشبختانه بسیاری از عوارض ایجاد شده برگشت‌پذیر هستند و با تعویض کفش و ارائه درمان مناسب حل می‌شوند.

دکتر اسپندار در عین حال تصریح کرد: در بعضی افراد کفش نامناسب عوارض جبران‌ناپذیری برجای می‌گذارد، مثلا در بیماران دیابتی که مستعد زخم‌های پا هستند، شاید عوارض استفاده از کفش نامناسب برگشت‌ناپذیر باشد.

وی همچنین اضافه کرد: از ویژگی‌های کفش راحت می‌توان به داشتن انحنای متناسب با قوس کف پا و پاشنه مناسب در حدود 5/2 تا 5 سانتی‌متر اشاره کرد، زیرا پاشنه بلند کفش در مواردی موجب پیچ‌خوردگی مکرر پا می‌شود.

این متخصص ارتوپدی در ادامه تصریح کرد: محکم بودن کفی کفش و داشتن رویه مناسب که به راحتی پا را در خودش نگه دارد از دیگر ویژگی‌های کفش مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: برای کودکان باید از کفش سبک استفاده کرد و بهتر است جنس پارچه‌ای داشته باشد چون باعث می‌شود پای کودک راحت‌تر تنفس کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها