با حضور نمایندگان ایران انجام می‌شود

قرعه‎کشی ‌جام‎جهانی بسکتبال،24آذر

شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال جام جهانی با حضور نمایندگان ایران و دیگر تیم‎های شرکت‎کننده در این دوره از رقابت‏ها روز سه شنبه قرعه‏کشی می‏شود.
کد خبر: ۲۹۹۷۲۷

به گزارش مهر، هتل «کمپینسکی» شهر استانبول محل برگزاری مراسم قرعه‎کشی مسابقات بسکتبال 2010 قهرمانی جام جهانی است که ساعت 11:30 (به وقت محلی) با حضور مسئولان فیبا ، بازیکنان و مربیان برتر جهان همراه با نمایندگان تیم‌های صعودکننده آغاز می‎شود.

تیم ملی بسکتبال ایران یکی از تیم‎های شرکت‎کننده در این رقابت‎هاست که با صعود به دیدار نهایی مسابقات اخیر جام ملت‌های آسیا برای نخستین‎بار سهمیه پیکارهای جهانی و سهمیه اول آسیا برای رقابت‎های ترکیه را به دست آورد. به همین منظور محمود مشحون همراه با صفا علی کمالیان (مربی تیم ملی بسکتبال) امشب تهران را به مقصد استانبول ترک می‎کنند تا در این مراسم شرکت داشته باشند. همچنین وسلین ماتیچ - سرمربی صربستانی تیم ملی بسکتبال کشورمان - که برای تدریس در یک دوره کلاس مربیگری به گرجستان سفر کرده است همزمان عازم ترکیه خواهد شد.

ترکیه، آمریکا، آنگولا، آرژانتین، استرالیا ، روسیه ، لبنان ، آلمان ، لیتوانی ، برزیل ، کانادا، چین، کرواسی، فرانسه، یونان، ساحل عاج، نیوزلند، پورتوریکو، اردن، صربستان، اسلوونی ، اسپانیا و تونس دیگر تیم‎هایی هستند که در شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جام جهانی حضور خواهند داشت. این برای سومین دوره متوالی است که رقابت‎های جهانی بسکتبال با حضور 24 تیم برگزار می‎شود. پیش از این 16 تیم در مسابقات جهانی شرکت داشتند.

شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جام جهانی 28 اوت تا 11 سپتامبر سال 2010 به میزبانی همزمان چهار شهر استانبول، آنکارا، قیصریه و ازمیر برگزار می‏شود. مرحله مقدماتی این رقابت‏ها در 4 گروه 6 تیمی پیگیری شده و با حذف 2 تیم از هر گروه و صعود 4 تیم دیگر به دور آتی به پایان می‎رسد.

اولین دوره رقابت‏های بسکتبال قهرمانی جم جهانی در آرژانتین برگزار شد. دوره پیشین این مسابقات سال 2006 با قهرمانی اسپانیا در ژاپن به پایان رسید. این در حالی است که کشورهای شوروی، آمریکا و یوگوسلاوی با کسب 3 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم‏های شرکت‎کننده در پیکارهای جهانی بسکتبال هستند.

البته در حال حاضر و از میان تیم‏های شرکت‏کننده در رقابت‎های جهانی ترکیه، تیم آرژانتین بهترین تیم در رده‏‎بندی فدراسیون جهانی بسکتبال است که صدر رنیکنگ فیبا را در اختیار دارد.

قهرمان شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جام جهانی به طور مستقیم به بازی‎های المپیک 2012 لندن صعود می‏کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها