سارق معتاد ، خودرو را با کودک ربود

سارقی که خودروی روشن را همراه کودک صاحب خودرو به سرقت برده بود ، 15 دقیقه بعد شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۲۹۸۹۷۵

سرهنگ ایرج قاسم‌آبادی، فرمانده انتظامی ورامین در تشریح جزئیات خبر گفت: ساعت 7:10 پانزدهم آذرماه فردی مضطرب و نگران با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و با اعلام این‌که دقایقی پیش، خودرویش در حالی که فرزند 3 ساله وی داخل آن بوده، به سرقت رفته، از پلیس درخواست کمک کرد.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت گزارش و اخذ مشخصات کامل خودرو، موضوع از طریق مرکز پیام 110 به تمامی واحدهای گشتی کلانتری و یگان امداد اعلام شد و طرح مهار در تمامی ورودی‌ها و خروجی‌های شهر بویژه خیابان‌های اطراف محل سرقت خودرو به اجرا گذاشته شد.

قاسم‌آبادی ادامه داد: با کنترل مناسب و هوشیاری ماموران کلانتری 18 قرچک، 15 دقیقه پس از سرقت، خودروی پژوی مورد نظر در میدان شهید ستاری ورامین مشاهده و در عملیاتی ضربتی ازسوی ماموران کلانتری متوقف و با دستگیری سارق ، کودک داخل خودرو نیز سالم تحویل پدرش شد.

رئیس‌پلیس ورامین اظهار کرد: متهم دستگیرشده به نام مهدی در بازجویی‌های مقدماتی ماموران کلانتری ضمن اظهار بی‌اطلاعی از حضور کودک در خودرو گفت: اعتیاد شدید به کراک دارم و قصد داشتم با سرقت خودروی پژو، لوازم داخل آن را برای تهیه مواد به فروش برسانم و سپس خودرو را رها کنم.

مهدی 26 ساله ادامه داد: خودروی دیگری را در آن محل شناسایی کرده بودم و قصد داشتم لوازم داخل آن را به سرقت ببرم ولی در حالی که منتظر موقعیت و فرصت مناسب بودم، خودروی پژو را مشاهده کردم که راننده بدون این‌که خودرو را خاموش کند، با حالت روشن، خودرویش را ترک کرد و وارد مغازه شد. من هم از فرصت استفاده کردم و خودرو را سرقت کردم که بلافاصله دستگیر شدم.

قاسم‌آبادی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده، متهم دستگیرشده در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در بررسی سوابق وی، مشخص شد چندین فقره سابقه کیفری به اتهام‌های سرقت لوازم داخل خودرو، درگیری و مظنونیت به قتل دارد.

وی افزود: سارق دستگیر شده در تحقیقات کارآگاهان پلیس ورامین به 20 فقره سرقت لوازم خودرو معترف شد و اظهار کرد: در خیابان‌ها پرسه می‌زدم و پس از انتخاب خودرو لوازم داخل آن را به سرقت می‌بردم و سپس با فروش آنها به قیمت پایین، مواد مخدر تهیه می‌کردم.

فرمانده انتظامی ورامین در پایان به شهروندان توصیه کرد، وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی بویژه قفل فرمان و قفل پدال مجهز کنند و زمانی که عجله دارند، به تصور این‌که فرزندشان داخل خودرو است و باعث ممانعت سارقان از سرقت خودرو می‌شود، وسیله نقلیه خود را حتی برای زمان کوتاه ترک نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها