علی انصاری ، رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری 4 ماه بعد از انتخابش توسط مجمع فدراسیون، حکم برکناری اش را در یافت کرد تا جای خود را به علی زنگی آبادی نایب رئیس اسبق فدراسیون و مدیر فعلی تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری بدهد.
کد خبر: ۲۹۸۸۰۲

انصاری در شرایطی از راس فدراسیون دوچرخه‌سواری کنار می‌رود که یکی از یاران و همراهان نزدیک امیررضا واعظی‌آشتیانی، قائم مقام فعلی سازمان تربیت بدنی به شمار می‌آید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مبل ایران که از وی در ورزش به‌عنوان حسین هدایتی 2 به لحاظ متمولیت و برخورداری از شرایط خوب مالی نام برده می‌شود ، در زمان ریاست واعظی‌آشتیانی در فدراسیون دوچرخه‌سواری به عنوان نایب رئیس در کنار وی قرار گرفت و زمانی که واعظی در مقام مدیرعاملی باشگاه استقلال منصوب شد، وی را به‌عنوان یکی از اعضای با نفوذ هیات مدیره همراهی کرد تا چک‌های صادره از سوی او در بسیاری از موارد گره از مسائل و مشکلات دوچرخه‌سواری و تیم فوتبال استقلال بگشاید.

در حقیقت با حمایت‌ها و همکاری‌های متقابل بین واعظ و انصاری ، مدیر موفق عرصه اقتصادی به سرپرستی فدراسیون دوچرخه‌سواری رسید تا پس از برگزاری مراحل اداری و قانونی برگزاری مجامع، مرداد ماه امسال از سوی مجمع فدراسیون دوچرخه‌سواری، رای اعتماد بگیرد.

اما امروز سوال این است که علی انصاری با چه استدلال و منطقی از فدراسیون دوچرخه‌سواری کنار می‌رود تا زنگی‌آبادی، کسی که در دوره واعظی‌آشتیانی در این فدراسیون از منتقدان سرسخت مدیریت فدراسیون به حساب می‌آمد، در راس دوچرخه‌سواری قرار گیرد؟

استدلالی که از سوی حمید سجادی معاون قهرمانی سازمان در رابطه با تغییر و تحولات به عمل آمده در عرصه روسای فدراسیون‌ها بیان شده، ناظر به این است که طبق نظر علی سعیدلو رئیس سازمان، روسای فدراسیون‌ها به همراه نایب رئیس، دبیر و خزانه‌دار مربوطه باید تمام وقت و به صورت یک شغله در خدمت ورزش باشند و گرنه عذر روسای پرمشغله خواسته خواهد شد.

یک بام و دوهوا

البته این استدلال از سوی سجادی در شرایطی اعلام می‌شود که در حال حاضر با سیاست یک بام و دو هوای مسوولان در این خصوص مواجه هستیم. به عنوان نمونه، دیروز سید مهدی هاشمی از مدیران نزدیک به رئیس‌ جمهور که در دولت قبلی و فعلی صاحب مناصبی بوده با برگزاری مجمع به ریاست فدراسیون تیراندازی رسید تا به نوعی یک مدیر پر مشغله دیگر به عرصه مدیریت ورزش اضافه شود.

البته حمید سجادی پس از انتخاب هاشمی به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی تصریح کرد آن طور که شنیده هاشمی دو شغله نیست و در وزارت راه سمتی ندارد.

هر چند که رئیس مرکز توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی سازمان تربیت بدنی تاکید دارد که اگر هاشمی دو شغله باشد هر تصمیمی که برای دو شغله‌ها گرفته می‌شود، همان تصمیم نیز شامل حال او خواهد شد، اما سوال این است که چرا سازمان باید در این زمینه به صورتی عمل کند که جای اما و اگر باقی بگذارد؟

انصاری مدیر عامل استقلال می‌شود

گفته می‌شود که در نشست دوشنبه شب مدیر عامل و اعضای هیات مدیره استقلال با علی سعیدلو، واعظی‌آشتیانی در مقام قائم مقام سازمان وقتی از تصمیم سازمان برای کنارگذاشتن انصاری از فدراسیون دوچرخه‌سواری با خبر می‌شود، در گفتگوی مستقیم با سعیدلو می‌کوشد تا با استدلال لازم، نظر رئیس سازمان را در این ارتباط عوض کند که گویا سعیدلو نیز این مساله را می‌پذیرد. شاید براین مبنا نیز بود که وقتی در حاشیه مجمع تیراندازی از حمید سجادی راجع به تغییر و تحول احتمالی در دو فدراسیون دوچرخه‌سواری و هندبال سوال شد، وی که دوشنبه‌شب در جلسه هیات مدیره استقلال با علی سعیدلو حضور داشت و به نوعی نیز در جریان رایزنی واعظ‌آشتیانی قرار گرفته بود، قویا کنار رفتن انصاری را رد کرد؛ آن هم در شرایطی که درست در همان لحظاتی که سجادی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود، خبر برکناری انصاری و جایگزینی زنگی‌آبادی، روی خروجی سایت خبری سازمان تربیت بدنی قرار گرفته بود!

واعظی‌آشتیانی دیروز وقتی خبر برکناری علی انصاری را شنید، بسیار متعجب شد و چنین گمان کرد که اشتباهی خبر روی سایت سازمان قرار گرفته، اما بعد از گذشت دقایقی که خبر مربوطه دست‌نخورده باقی ماند و خبرگزاری‌ها نیز خبر برکناری انصاری را منعکس کردند، مشخص شد که رئیس سازمان معادلات دیگری را برای خود ترسیم کرده و طبق آن عمل می‌کند. هرچند که علی سعیدلو پیش از این نیز اعلام کرده بود که وقتی به تصمیمی برسد، هیچ کس نمی‌تواند در آن خللی ایجاد کند، اما این سوال مطرح می‌شود که آیا باید بین نظر رئیس سازمان و قائم مقام خویش اینقدر فاصله باشد؟!

اگر چه نظر بدبینانه در این مورد تصریح دارد که حتما بین رئیس سازمان و قائم مقام وی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که البته طبیعی نیز هست، اما با توجه به سابقه دوستی و انتخاب واعظی‌آشتیانی از سوی سعیدلو، این مساله چندان محلی از اعراب نمی‌یابد و چنین به نظر می‌رسد که با توجه به نزدیکی علی انصاری با سیاست‌های دولت، بزودی مسوولیت دیگری برای وی در ورزش تعریف خواهد شد تا با یک انتخاب آگاهانه، ورزش از وجود واعظی آشتیانی و انصاری به صورت تمام و کمال بهره‌مند شود.

از همین رو، برخی انتظار دارند حکم مدیرعاملی باشگاه استقلال برای انصاری انشاء شود تا با این کار موضوع دوشغله‌بودن واعظی‌آشتیانی نیز که بعضا گفته و شنیده می‌شود، منتفی شده و او تمام وقت در مسوولیت مهم و تاثیرگذار قائم مقامی سازمان تربیت بدنی ایفای نقش کند.

به هر حال فعلا باید صبر کرد و دید که رایزنی‌های پشت پرده ورزش، صلاح استفاده از علی انصاری را چگونه تعریف کرده و به اجرا خواهد گذاشت؛ مدیری که شاید اگر دست خودش باشد ترجیح می‌دهد که با این وضعیت تمام وقت در اقتصاد فعال باشد.

در هر حال، باید به انتظار نشست و دید برای استقلال چه نسخه‌ای پیچیده می‌شود و آیا مدیرعامل بعدی استقلال نیز از دوچرخه‌سواری در راس مدیریت باشگاه پرطرفدار آبی قرار می‌گیرد یا در راستای خصوصی‌سازی باشگاه نسخه‌های دیگری پیچیده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها