اعتراف به ده‌ها فقره سرقت

زوج معتاد دزدهای نیمه‌شب بودند

زوج سارق که درپی آزادی از زندان ، اقدام به سرقت اموال داخل خودروهای پارک ‌شده در خیابان‌های تهران می‌کردند ، دستگیر شدند و به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.
کد خبر: ۲۹۸۶۳۴

سرهنگ رهبریان، معاون اداره سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران درخصوص دستگیری متهمان به «جام‌جم» گفت: چندی قبل مردی به اداره 20 آگاهی تهران مراجعه کرد و از سرقت اموال داخل خودرویش خبر داد.

مرد شاکی در اظهاراتش به پلیس گفت: خودرویم را در یکی از محله‌های شهرری پارک کردم و برای خرید به مغازه‌ای رفتم اما هنگام بازگشت از مغازه متوجه شدم گوشی تلفن همراه و لاستیک‌ها و رینگ‌های خودرویم به سرقت رفته و قادر به جابه‌جایی خودرو نیستم. ماجرا را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دادم و به کمک یکی از اهالی خودرو را جابه‌جا کردم.

پس از این شکایت، تحقیق در این ارتباط آغاز شد تا این‌‌که افراد دیگری هم به اداره 20 آگاهی تهران مراجعه و شکایت‌های مشابهی را طرح کردند.

سرهنگ رهبریان ادامه داد: ماموران در بررسی پرونده شاکیان جدید، پی بردند اکثر سرقت‌ها به یک شیوه صورت گرفته و پیشتر در شهرری و مسعودیه تهران به وقوع پیوسته است.

ردپای زوج سارق در پرونده‌های سرقت

با مشخص شدن این موضوع، تیم تحقیق اداره 20 آگاهی تهران، پاتوق‌ احتمالی سارقان را به طور غیرمحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که یازدهم آبان‌ماه امسال، ماموران هنگام گشتزنی حوالی مسعودیه تهران به زن و مردی مشکوک شدند که کنار یک دستگاه خودروی پژو پرسه می‌زدند و دقایقی بعد با سرقت وسایل داخل آن، سوار خودرویی شده، حرکت کردند.

ماموران که احتمال می‌دادند،‌ آنها همان سارقان تحت تعقیب پلیس هستند، به تعقیب آنها ادامه دادند و پی بردند زن و مرد جوان وارد خانه‌ای در مسعودیه تهران شدند.

بنا بر این، ماموران با هماهنگی قضایی با بازپرس شعبه یکم دادسرای ناحیه 14 تهران، وارد خانه زن و مرد سارق شدند و آنها را دستگیر کردند و در بازرسی خانه آنها، اموال مسروقه شامل لاستیک، رینگ خودرو، گوشی تلفن همراه و چادرهای مسافرتی را کشف و ضبط کردند.

با کشف اموال مسروقه، متهمان که زن و شوهر بودند،‌ به اداره 20 آگاهی تهران انتقال یافتند و مورد بازجویی قرار گرفتند اما منکر هرگونه سرقتی شدند. تحقیقات قضایی پلیسی در این خصوص ادامه داشت تا این‌که چند روز قبل، متهمان پس از سکوت یکماهه به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند.

اعتراف زوج سارق

سعید - متهم به سرقت - در اظهاراتش به پلیس گفت: اوایل سال از زندان آزاد شدم و از چند ماه قبل همراه همسرم به سرقت‌هایمان ادامه دادیم.

2 نفری نیمه‌شب از خانه خارج می‌شدیم و با تردد در محله‌های مختلف تهران و بخصوص مسعودیه و شهرری، خودروهای فاقد سیستم ایمنی را شناسایی و دستگاه‌های ضبط و پخش خودرو ، پنل ، لاستیک ، رینگ ، چادرهای مسافرتی و گوشی‌های تلفن همراه مالباخته‌ها را سرقت می‌کردیم و روز بعد به 4 خریدار اموال مسروقه می‌فروختیم.

در برخی شب‌های سرقت، با گوشی‌های تلفن همراه مسروقه با همسرم تلفنی صحبت می‌کردم تا از آمدن مالک خودرو اطلاع یابم.

از آنجا که به کراک اعتیاد داشتیم، اموال مسروقه را به قیمت‌های پایین‌تر می‌فروختیم تا با پول آن مواد مخدر خریداری کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها