91 نقض امنیتی از سال 1980 تاکنون

کاخ سفید سیستم امنیتی مطمئنی ندارد

روزنامه انگلیسی تایمز با پرداختن به جنجال هفته گذشته در کاخ سفید که در آن یک زوج معمولی آمریکایی وارد کاخ سفید شده و در مراسم شام باراک اوباما شرکت کرده بودند از امنیت پائین ساختمان ریاست جمهوری ایالات متحده خبر داد.
کد خبر: ۲۹۸۴۸۱

به گزارش روزنامه تایمز، سیستم امنیتی کاخ سفید به حدی ضربه پذیر است که از سال 1980 میلادی تا کنون 91 مورد نقض امنیتی در این مکان انجام شده است.

جدیدترین نقض امنیتی صورت گرفته در کاخ سفید مربوط به هفته گذشته است که در آن طارق صلاحی به همراه همسر خود ، «میشله» وارد کاخ سفید شدند و در ضیافت شام باراک اوباما به افتخار حضور «مانموهان سینگ» نخست ویر هند ، شرکت کردند. این افراد با اغلب میهمانان حاضر در این ضیافت عکس یادگاری گرفته و پس از آن تبدیل به معرفترین چهره های جهان در هفته گذشته شدند.

پس از حضور این زوج در کاخ سفید ، سرویس های امنیتی آمریکا تحقیقات گسترده ای را درباره هویت این دو و بازبینی سیستم های امنیتی کاخ سفید آغاز کرده اند.

در سال 2001 نیز اتفاق مشابهی رخ داد و در آن فردی به نام «ریچارد ویور» وارد کاخ سفید شده و برای دست دادن به سمت جرج بوش رفته بود.

مورد معروف بعدی مربوط به سال 2003 است که در آن فردی بدون داشتن ارواق شناسایی به مدت دو روز با هیئت ریاست  جمهوری آمریکا از آفریقای جنوبی به اوگاندا سفر کرده بود.

این نقض های امنیتی و حضور افراد غیر رسمی در کاخ سفید در حالی انجام می شود که واشنگتن سالانه مقادیر قابل توجهی را برای ارتقای سیستم های امنیتی کاخ سفید و «کپیتال هیل» و ارتقای آنها هزینه می کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها