جشنواره رویش در مشهد ادامه دارد

جستجوی معنا در لایه‌های درونی فیلم

گروه رسانه - خبرنگار اعزامی روزنامه جام‌جم - مشهد: جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش که امسال برای پنجمین سال متوالی برگزار می‌شود، امروز سومین روز خود را در مشهد پشت سر می‌گذارد. روسری‌های رنگی ما، گم و گور، چتر، یک بطری آب سرد، آشیان فرشتگان کرمان، و من مسافرم، پرنده و درخت، زمین فوتبال و ... عناوین فیلم‌های مختلفی است که طی روز گذشته در قالب داستانی، مستند و پویانمایی در دو سالن نسترن و یاسمن سینما هویزه شهر مشهد به نمایش درآمدند. از ویژگی‌های جشنواره رویش توجه مسوولانش به بحث نقد آثار است که در قالب جلسات نقد و بررسی مفصل بعد از هر سئانس نمایش فیلم نمود پیدا می‌کند. در هر یک از این جلسات فیلم‌های مختلف نمایش داده شده با حضور کارگردان و همچنین یک منتقد مدعو مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۹۸۰۰۹

دیگر این که هر سئانس به طور مجزا و مجرد در روزهای بعد تکرار می‌شود تا کسانی که فیلم‌های آن بخش را به هر‌دلیلی از دست داده‌اند، بتوانند دوباره به تماشای آن بنشینند.

ویژگی جشنواره رویش همچنین دینی بودن فیلم‌هایی است که در آن شرکت دارند. مجید مصلحی، دبیر جشنواره به «جام‌جم»‌گفت: تلاش رویش و هیات انتخابش آن بوده که این ویژگی را به جای ظواهر و مناسبات ظاهری و مرسوم در لابه‌لای مفاهیم درونی فیلم‌ها جستجو کنند. اما ویژگی دینی بودن از همین منظر نیز تعریف سهل و ممتنعی دارد و برای همین مصلحی تاکید می‌کند که باید با گذشت زمان، برگزاری دوره‌های بیشتری از جشنواره و بسترسازی برای تولید آثاری با این مفهوم به تعریف درست و واقعی آن دست پیدا کرد.جشنواره رویش یک‌نشریه روزانه دارد که در 8 صفحه منتشر می‌شود تا اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره را به اطلاع شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان این رویداد فرهنگی هنری برساند.

علاوه بر حضور فیلمسازانی که فیلمشان در این جشنواره پذیرفته شده است، می‌توان به حضور شبنم قلی‌خانی و هومن سیدی از بازیگران سینما و تلویزیون اشاره کرد که به ترتیب با فیلم‌های «زندگی» و «دندان آبی» در آن شرکت کرده‌اند. اما تا اینجای جشنواره خبری از حضور خود آنها در بین کارگردانان جوانی که همراه فیلمشان در مشهد حاضر شده‌اند، نیست.پنجمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از عصر دوشنبه کارش را آغاز کرده و عصر پنجشنبه به کار خود خاتمه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها