اشماتکو اعلام کرد:

توافقات جدید ایران و روسیه در بخش انرژی

وزیر انرژی روسیه از توافقان جدید ایران و روسیه در بخش انرژی خبر داد و گفت: دو کشور از ایده یکپارچه سازی شبکه برق حمایت می کنند.
کد خبر: ۲۹۷۱۸۵

به گزارش مهر، سرگئی اشماتکو امروز در حاشیه دیدار با وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران به خبرنگاران گفت: مذاکرات مفید و سازنده ای با ایران در خصوص تبادل انرژی صورت گرفت و بر این اساس، توانستیم تمام زمینه های همکاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم، این در حالی است که دو کشور ایران و روسیه وضعیت مشابهی را به لحاظ صنعت برق دارند و می توان برنامه ریزیهای مشترکی را صورت داد.

وزیر انرژی روسیه افزود: یکی از اقداماتی که باید در این رابطه صورت گیرد، ضرورت مدرنیزه کردن زیرساختهای شبکه برق به خصوص شبکه های انتقال برق است، ضمن اینکه همکاری در زمینه استفاده از تکنولوژی مدرن با زغال سنگ نیز مورد بررسی و توافق طرفین قرار دارد.

وی تصریح کرد: هر دو طرف بر این باور هستند که ایران و روسیه دارای ظرفیتهای بالایی در زمینه همکاری در عرصه صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. بر این اساس، مقرر شده است تا گروه کاری به ریاست معاونان وزیر تشکیل شود تا در مدت سه ماه آتی برنامه عمل مشترکی را برای دو کشور تدوین کند.

به گفته وزیر انرژی روسیه، بحث یکپارچه سازی شبکه برق مورد توافق ایران و روسیه قرار دارد و هر دو طرف از این ایده حمایت می کنند، ضمن اینکه می توان با فروش انرژی برق منافع مشترکی را برای هر دو طرف فراهم ساخت.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: ایران و روسیه باید برق را به مناطقی بفروشند که به نفع دو کشور باشد، البته فروش برق لزوما به اروپا نخواهد بود؛ اگر چه در این زمینه محدودیتی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها