امام جمعه موقت تهران:

هدفمداری از اصول فرهنگ بسیجی است

آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه بسیج نقش اساسی را بعد از رهبری نظام دارد، گفت: تفکر هدفمند بودن باید در تمام ملت و زندگی ما تبلور یابد.
کد خبر: ۲۹۶۶۱۱

به گزارش فارس ، خطیب جمعه تهران ظهر امروز در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه بسیج دارای معنا، فرهنگ و پیام است، گفت: معنای بسیج آمادگی و خوب مهیا شدن در چارچوب‌های فرهنگی است.

وی اضافه کرد: بسیج برای آنچه وظیفه او است ، مهیا می‌شود و معنای آن ساخته شدن در جهت وظیفه است، بنابراین اگر انسان تعلق به انقلاب و نظام پیدا کند به عنوان بسیجی از علقه‌های خود می‌گذرد و در این معنا مهیا و ساخته می‌شود. ایمان به هدف و هدفمند بودن مقصود امام بزرگوار برای تاسیس بسیج بوده است.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه فرهنگ بسیجی به وجود آمد تا در طی 30 سال گذشته این خدمات را ارائه کند، گفت: بسیج نقش اساسی و اول را بعد از رهبری نظام دارد؛ تفکر هدفمداری باید در تمام زندگی مردم تبلور داشته باشد و همه باید به صورت هدفمند کارها را دنبال کنند همانطور که بسیج در فرهنگش هدفمداری را به عنوان اصل دارد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند که در کنار ایمان بصیرت باید وجود داشته باشد، ‌افزود: مسئله بصیرت بسیار مهم است و این بصیرت در قرآن کریم و روایات آمده است به این معنا که انسان به اشیا نگاه کند و ظاهر آن را نبیند و با تفکر به باطن آن پی‌ببرد که به کجا منتهی می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه رهبری اصرار به بصیرت دارند ، افزود: بسیج آن زمانی که از دم امام (ره) حیات یافت نه جلوتر از ایشان و نه عقب تر از ایشان و معنای ولایت مداری هم همین است که نه جلوتر و نه عقب‌تر از ولی حرکت کنیم.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: ولایت مداری در کشور به این معنا است که باید این سیر طی شود و در زد و خورد‌‌های اخیر اینکه چقدر ما صدمه دیدیم را قبلا بیان کردم. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید کسی را به راحتی ضد ولایت فقیه بدانیم و در این جهت وقتی انسان کشور و انقلاب را خوب بشناسد، زبانش را حفظ می‌کند و همین طور شعار نمی‌دهد.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فردی را یا یک خطا منافق نخوانید و با اظهار نظری وی را ضد ولایت فقیه ندانیم، گفت: با توجه به سخنان رهبری حق این بود که بنده دوباره به آن اشاره کنم زیرا باید جامعه بیدار و با بصیرت باشد و این نکته بسیار مهم است و کسی را بی خود نباید فاسق خواند.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان سخنان خود به روز نیروی دریایی و خدمات آن اشاره کرد و گفت: بسیجی به معنای زندگی هدفمند و حرکت علمی داشتن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها