دادیار شعبه سوم دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم راهور از بازداشت اعضای باند جعل گواهینامه خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۲۹۸

نصرتی در گفتگو با ایسنا ، اظهار کرد: سه نفر از اعضای باند جعل گواهینامه شناسایی و دستگیر شده‌اند و درباره یکی دیگر از اعضای این باند که در حال حاضر متواری است ، دستورهای لازم برای دستگیری صادر شده است.

وی با بیان این‌که متهمان پس از بازداشت اولیه با قرار قانونی آزاد شده‌اند ، گفت: دو نفر از این متهمان در پرونده‌های دیگر نیز دارای سابقه جعل گواهینامه بوده‌اند.

دادیار شعبه سوم دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم راهور به افراد متقاضی گواهینامه هشدار داد که از اخذ گواهینامه جعلی و یا استفاده از آن خودداری کنند زیرا در صورت کشف موضوع، دادسرای ویژه راهور شدیدا با این گونه جرایم و متهمان برخورد قانونی و قضایی می‌کند.

نصرتی با تاکید بر این‌که قانون‌گذار برای این گونه جرایم عواقب کیفری و حقوقی شدیدی پیش‌بینی کرده، درباره‌ روش این باند در جعل ، گفت: اعضای این باند افراد بی‌سواد را که متقاضی گواهینامه بودند در نزدیکی مراکز اخذ گواهینامه شناسایی می‌کردند و با شگردهای خاص مدارک آنها را می‌گرفتند و با دریافت وجهی از آن‌ها، به جعل گواهینامه اقدام می‌کردند.

وی گفت: در برخی تصادفات یا ایست بازرسی، پلیس بزرگراه‌ها این گونه گواهینامه‌ها را از طریق سیستم مرکز صدور گواهینامه شناسایی و دقیقا جعلی‌بودن آن را تشخیص می‌دهند و دارنده این گواهینامه نیز به اتهام استفاده از سند مجعول و رانندگی بدون گواهینامه رسمی ، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها