همایش پیاده رویی خانواده سنندج با حضور و استقبال بی نظیر مردم برگزار شد که حضور پیر و جوان در یک صبح جمعه پاییزی در این همایش جالب و دیدنی بود.
کد خبر: ۲۹۵۱۷۰

به گزارش مهر، همایش پیاده روی خانواده در حالی برگزار شد که جدای از استقبال بی نظیر مردم شاهد اعلام جایزه های مختلف توسط مسئولانی بودیم که سعی کردند هر کدام از نفر قبلی جایزه و هدیه بیشتری را اعلام کنند تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس نیز به نمایندگی از سازمان تربیت بدنی خودرو سواری 206 به یکی از شرکت کنندگان هدیه کرد.

از شنبه هفته گذشته تا ساعات پایانی دیشب چادرهایی در سطح شهر سنندج برپا شده بودند تا مردم را جهت شرکت در همایش پیاده روی ثبت نام کند که از زمان استقرار این چادرها تا آخرین ساعات، صفهای طویلی از مردم و علاقمندان برای شرکت در این همایش ایجاد می شد.

برگزاری همایش های پیاده رویی که از زمان حضور علی آبادی در سازمان تربیت بدنی اوج گرفت در حال حاضر به عنوان یکی از بخشهای اصلی ورزشهای همگانی در کشور تبدیل شده و در استان کردستان هم علاوه بر برگزاری این گونه همایش ها در مناطق شهری شاهد برگزاری آن در مناطق روستایی نیز هستیم.

همایش پیاده روی خانواده صبح امروز سنندج با تجمع مردم از ساعت 7 صبح در پارک کودک آغاز شد و در هوای سر پاییزی و در حالی که بلندیهای آبیدر پوشیده از برف بود، شرکت کنندگان مسیر پارک کودک تا ورزشگاه 22 گولان سنندج را پیموده و با تجمع در محوطه ورزشگاه آماده برگزاری مراسم قرعه کشی شدند.

در طول مسیر صحنه های جلبی دیده می شد به نحوی که از اقشار مختلف مردم سنندج از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد و حتی کودکان که در آغوش گرم مادر و در حالی که هنور سنشان به دو ماه نرسیده بود، به صورت دسته جمعی و با شور و نشاطی وصف ناپذیر مسیر را طی نمودند.

ساعت نزدیک هشت صبح بود که آرام آرام محوطه ورزشگاه 22 گولان سنندج جایی برای سوزن انداختن نداشت و تصویر برداران شبکه سوم سیما نیز با نصب دوربین های مختلف تلاش داشتند تا حضور و شوق مردم سنندج را برای شرکت در مراسم پیاده روی خانوادگی به تصویر بکشند.

برنامه با پخش سرود کردی آغاز شد و سپس نوبت به مدیرکل تربیت بدنی استان رسید تا گزارشی را از روند برگزاری این همایش ارائه کند که شفیعی ضمن تقدیر از همکاری همه ادارات و سازمان های دولتی گفت: در طول سال جاری 16 همایش پیاده روی خانواده در سطح استان و در مناطق مختلف شهری برگزار شده است.

محمد شفیعی افزود: برگزاری این همایش می تواند باعث فراگیر شدن ورزش های همگانی و فرهنگ سازی در بین خانواده ها برای انجام ورزش می شود.

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان نیز در سخنانی کوتاه بر برگزاری برنامه های این چنینی در آینده نیز تاکید کرد و گفت: برگزاری این همایش جدای از مباحث ورزشی محلی برای ایجاد همدلی در بین خانواده ها و مردم سنندج است.

ایرج حسن زاده خاطرنشان کرد: با توجه به ثبت نام 130 هزار نفر جهت حضور در این راهپیمایی حدود یک سوم از جمعیت شهر سنندج در آن شرکت کرده اند که این استقبال بی نظیر باعث می شود تا مسئولان در برنامه های آینده با تلاش و کوشش بیشتری فعالیت کنند.

وی در پایان با اعلام سلام استاندار کردستان به حاضرین گفت: با توجه به ماموریتی که برای استاندار کردستان پیش آمده وی نتوانسته است در جمع شما عزیزان حضور پیدا کند.

حسن زاده نیز از طرف خود به تعداد هدایای که قبلا مشخص شده بود، اضافه کرد و کمک هزینه سفر حج عمره و سفر سیاحتی به کیش از جمله هدایای معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان بود.

در ادامه نوبت به نمایندگان مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره رسید تا آنها نیز هدایای ویژه خود را برای این همایش اعلام کنند.

عبدالجبار کرمی یک دستگاه خودرو سواری پراید و چندین کمک هزینه سفر حج عمره و سفر به کیش را اعلام کرد تا امین شعبانی نماینده دیگر سنندج نیز از قول معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی یک دستگاه پژو 206 را به هدایا اضافه کند.

عبدالجبار کرمی ضمن تقدیر از همه ادارات و سازمان های دولتی استان بیان داشت: امیدواریم که با توجه به استقبال بی نظیر مردم سنندج از این حرکت جمعی در برنامه های آینده شاهد افزایش جوایز و برنامه ریزی بهتری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی ورزشهای همگانی کشورمان یکی از کشورهای برتر دنیا در زمینه برگزاری همایش های عمومی و پیاده روی در بین خانواده ها به شمار می رود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی نیز 30 دستگاه دوچرخه سواری را به جوایز اهدا کرد تا تعداد جوایز همایش پیاده روی خانواده که در ابتدا 500 مورد بود به بیش از 700 عدد برسد.

اجرای حرکات نمایشی توسط ورزشکاران کردستان و مراسم رقص کردی از دیگر بخشهای برنامه پایانی همایش پیاده روی خانواده بود تا نوبت به برگزاری مراسم قرعه کشی همچنین شناختن برندگان خوش شانس سه دستگاه خودرو سواری برسد.

پایان بخش برنامه های همایش پیاده روی اجرای مراسم قرعه کشی بود که بنا به گفته مسئولان تربیت بدنی قرار است اسامی برندگان هفته آینده در یکی از نشریات محلی به چاپ برسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها