رئیس مجلس تاکید کرد:ضوابط و مقررات کشور برای همه یکسان است و همه باید نسبت به رعایت قانون متعهد باشند و نمی‌توان بخشی از جامعه را در مقابل قانون مستثنی کرد.
کد خبر: ۲۹۳۴۶۸

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دیدار تعدادی از مولوی‌های اهل سنت ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: استراتژی نظام اسلامی بر همگرایی مذاهب اسلامی است و اصل وحدت شیعه و سنی را آموزه جاودان امام خمینی(ره) موسس جمهوری اسلامی می‌داند و بر آن پیمان است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که رهنمودهای مقام معظم رهبری در باب وحدت مسلمین که کرارا تاکید فرموده‌اند مخصوصا مطالب ارزنده ایشان درسفر اخیر به کردستان، مبنای حرکت نظام است،‌ تصریح کرد: البته باید دوستان عزیز توجه داشته باشند که در سال‌های اخیر آمریکا و برخی کشورهای اقماری آن در منطقه بدنبال ترویج و تربیت نوعی اسلام بدلی بوده‌اند که با حرکت‌های تروریستی چهره اسلام را تخریب کنند و جهاد اسلامی که اصلی قوی در اسلام است با تروریسم مساوی نمایند.

وی افزود: همه مذاهب اسلامی باید تلاش نمایند در دام این شگرد آمریکایی صهیونیستی گرفتار نشوند، از طرفی دیگر خط درگیری‌های مذاهب مختلف سوغات کثیفی است که سرویس‌های برخی کشورها به صحنه فعلی منطقه تحمیل کرده‌اند که به هیچ وجه مربوط به جوهره فکری مذاهب اسلامی نبوده و صدها سال پیروان مذاهب با مودت در کنار هم زیست کرده‌اند، و این پدیده، نوعی حرکت القائی شیطانی است که ورود بیگانگان به صحنه را مهیا می‌کند و همه عزیزان باید بدان توجه داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: جمهوری اسلامی منادی فکر توحیدی، اخلاقی بر اساس ایجاد همگرایی هر چه بیشتر بین مذاهب اسلامی و ادیان توحیدی است و با افکار ساختگی تندروانه و تروریستی مرزبندی روشنی دارد. اگرچه جمهوری اسلامی از جهاد به عنوان یک اصل احیاگر شرف انسانی و عزت و سربلندی اسلامی در فلسطین و لبنان و سایر ملل دفاع می‌کند اما به همان میزان با حرکت‌های تروریستی کور مخالف است، چرا که آن را پدیده‌ای ساختگی توسط سرویس‌های بیگانگان می‌داند.

رییس مجلس تصریح کرد: ضوابط و مقررات کشور برای همه یکسان است و همه باید نسبت به رعایت قانون متعهد باشند و نمی‌توان بخشی از جامعه را در مقابل قانون مستثنی کرد.
در این دیدار مولوی عبدالحمید و برخی علمای اهل سنت ضمن تاکید بر اصل وحدت مذاهب اسلامی و تایید موضع مترقی اسلامی نظام جمهوری اسلامی، به راه‌کارهای همگرایی بیشتر اشاره نمودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها