اواخر زمستان سال گذشته و اوایل بهار، ویروس جدیدی از کشور مکزیک آمد که ترکیبی از ژن‌های ویروس خوک‌ها، پرندگان و انسان بود.
کد خبر: ۲۹۲۷۲۶

این ویروس که ویروس آنفلوآنزای نوعA نام دارد و نیز موسوم به آنفلوآنزای خوکی است پس از مدتی انسانی شد و بسرعت در تمام کشورها گسترش یافت و پاندمی‌ یا جهانی‌گیری آن با عنوان فاز 6 اعلام شد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای نوعA در کشور، 1638 نفر مبتلا و 22 قربانی است. با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات وزارت بهداشت و خصوصا نحوه اطلاع رسانی در این خصوص در ترازوی امروز مورد بحث قرار گرفته است.

دکتر حسینعلی شهریاری (عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس)

از آنجا که مهم‌ترین اقدام برای کنترل این بیماری در حوزه پیشگیری تعریف می‌شود، باید بگویم اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت و خصوصا صدا وسیما با محور آموزش و اطلاع‌رسانی،خوب و بالاتر از متوسط بوده است.

دکتر ایرج خسرونیا (رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی)

هر چند وزارت بهداشت درخصوص اطلاع‌رسانی این بیماری خصوصا در رسانه‌ها خوب عمل کرده و اقداماتش در مدارس قابل توجه است اما درخصوص اعزام حجاج و زائران کربلا قدرت لازم را نداشت و با توجه به جایگاه خود در نظام سلامت اقدام نکرد.

دکتر حسن هویدا (رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران)

وزارت بهداشت درخصوص اطلاع رسانی،آموزش عمومی، آموزش کادر پزشکی و درمانی و ارتباط با سازمان‌های بین‌المللی حوزه بهداشت و سلامت با توجه به توانایی‌هایش بسیار خوب عمل کرده است.

لازم است به دلسوزی و اقدامات رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اشاره کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها