مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار و امور اجتماعی از ارسال پیش نویس اصلاح قانون بیمه بیکاری به دولت تا 2 ماه آینده خبر داد و مهمترین جز آن را کاهش مدت پرداخت مستمری از 50 ماه به 36 ماه اعلام کرد.
کد خبر: ۲۸۹۷۷۱

محمدجواد فلسفی در گفتگو با مهر در ارتباط با برنامه ریزی انجام شده در زمان تصدی دولت نهم برای کاهش مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری ، گفت: برای این منظور با توجه به قانون برنامه چهارم توسعه پیش بینی هایی در اصلاحیه قانون بیمه بیکاری انجام شد و در حال حاضر کار در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: بر این اساس سقف فعلی پرداخت بیمه بیکاری که 50 ماه است به 36 ماه کاهش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار و امور اجتماعی در توضیح بیشتر سقف پرداخت بیمه بیکاری به افراد مجرد را در حال حاضر 44 ماه اعلام کرد و افزود: بنابر حکم قانونی برنامه چهارم توسعه که بر کاهش مدت زمان پرداخت حق بیمه بیکاری تصریح دارد، اصلاحیه ای تنظیم شده که در مراحل نهایی قرار دارد.

فلسفی تاکید کرد: تاکنون وزارتخانه های مرتبط با مسئله بیمه بیکاری نظرات اصلاحی خود را اعلام کرده اند و به محض نهایی شدن اصلاحیه بیمه بیکاری ، طرح به دولت و مجلس ارائه خواهد شد.

کاهش مستمری بیمه بیکاری

این مقام مسئول وزارت کار و امور اجتماعی در پاسخ به مهمترین پیشنهادات ارائه شده در اصلاحیه قانون بیمه بیکاری به کاهش سقف پرداخت مستمری بیمه بیکاری از 50 ماه به 36 ماه سخن گفت و بیان داشت: احتمالا این پیشنهاد در دولت و مجلس بررسی و تغییراتی می کند.

به گفته فلسفی تا حداکثر دو ماه آینده پیش نویس اصلاحیه قانون بیمه بیکاری به امضای وزرای کار و امور اجتماعی و رفاه و تامین اجتماعی خواهد رسید و پس از آن به دولت خواهد رفت.

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار و امور اجتماعی تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که در طرح اصلاح قانون بیمه بیکاری دنبال شد مربوط به کنترل مراحل دریافت بیمه بیکاری است به نحوی که با اعمال نظارت بیشتر در این بخش مدت زمان تقاضا تا پرداخت مستمری را کاهش خواهیم داد.

وی همچنین انجام پرداختهای سیستمی را بخش دیگری از برنامه های بیمه بیکاری در اصلاحیه قانون ذکر کرد و بیان داشت: از این طریق انجام کارهای فیزیکی و مراجعات به ادارات کار برای تکمیل مدارک بیمه بیکاری کاهش خواهد یافت.

فلسفی اثر انگشتی شدن برنامه های پذیرش افراد مشمول طرح بیمه بیکاری را دیگر اصلاحات جدید آن اعلام کرد و گفت: اجرای سیستمی طرح بیمه بیکاری هم اکنون به صورت پایلوت در شهر قم اجرا شده و به زودی پس از رفع مشکلات و نواقص احتمالی در کل کشور اجرا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها