رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از 50 صادرکننده نمونه:

تفاوت‌ تراز تجاری کشور باید مثبت شود

گروه اقتصاد: رئیس‌جمهور با اعلام 3 برابر شدن میزان صادرات غیرنفتی طی 4 سال گذشته گفت: با همت تولیدکنندگان و صادرکنندگان این میزان صادرات تا پایان سال 1391 به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.
کد خبر: ۲۸۹۰۸۸

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سه‌شنبه شب در مراسم روز جشن ملی صادرات، از 50 صادرکننده نمونه کشور قدردانی کرد. وی مجموع صادرات غیرنفتی در سال 1383 را 7 هزار میلیارد تومان (7 میلیارد دلار) عنوان کرد و گفت: در 4 سال گذشته این میزان صادرات به 23 هزار میلیارد تومان (23 میلیارد دلار) رسید و بیش از 3 برابر شد.

رئیس‌جمهور افزود: من از کسانی که قدر این مجاهدت را نمی‌دانند، سوال می‌کنم اگر این افتخار نیست پس افتخار کدام است؟.!

احمدی‌نژاد با بیان این که این موفقیت به لحاظ ظاهری در یکی از دشوارترین و بدترین شرایط روی داد، گفت: دو اتفاق مهم در دنیا به وقوع پیوست که بر ما نیز اثر داشت.وی این دو رویداد را شامل «بحران اقتصادی جهانی» که موجب فلج شدن اقتصادهای مدعی جهانی شد و « لجبازی و بداخلاقی برخی کشورها» بیان و اظهار کرد: صادرکنندگان با درایت خود شبکه تحریم را درهم شکستند و قریب به اتفاق شکستن خباثت برخی کشورها توسط صادرکنندگان به نمایندگی جمع کثیری از این قشر صورت گرفت.احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که راه آینده، روشن و توانمندی‌های ملت ایران، بی‌نظیر و بی‌پایان است، وظایف و اقدامات متقابل دولت و صادرکنندگان را در این مسیر تشریح کرد. وی همچنین با اشاره به نشست رئیس کل بانک مرکزی با تشکل‌های صادرکننده از اختصاص 2 میلیارد دلار برای تامین منابع مورد نیاز صادرکنندگان خبر داد.

رئیس‌جمهوری گفت: صادرکنندگان در شرایطی کار کردند که برای جابه‌جایی پول خود مشکل داشتند و درخصوص بیمه، حمل و نقل، گمرک و مسائل بانکی با صدها مشکل مواجه بودند.احمدی‌نژاد با اشاره به قوانین متناقض و تو در تو گفت: صادرکنندگان چیزی از ما نمی‌خواهند همین که برای آنان مانع ایجاد نکنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم. وی هدف دستیابی به حداقل 50 میلیارد دلار صادرات را دور از دسترس ندانست و گفت: باید تفاوت تراز تجاری ایران را مثبت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها