تامین سوخت ایران از طریق آمریکا و روسیه

گروه سیاسی: اعلام این مساله که فرانسه از فهرست کشورهای طرف گفتگوی ایران برای تهیه سوخت کنار گذاشته شده است و تهران قصد دارد سوخت مورد نیاز خود را از طریق آمریکا و روسیه تامین کند، باعث به‌وجود آمدن یک تعویق 2 ساعته در نشست روز گذشته وین شد. روز دوشنبه و پس از آن‌که اولین نشست نمایندگان ایران با نمایندگان کشورهای آمریکا، روسیه، فرانسه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور تهیه سوخت 20 درصد برای رآکتور تهران به پایان رسید، اعلام شد که دومین جلسه، روز سه‌شنبه ساعت 10 صبح به وقت وین برگزار می‌شود، اما پس از آن‌که جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کشور فرانسه را به دلیل کوتاهی در انجام تعهدات گذشته از گفتگوها کنار گذاشته است، نشست روز گذشته با تعویقی 2 ساعته و از ساعت 12 برگزار شد.
کد خبر: ۲۸۸۷۷۰

واحد مرکزی خبر به نقل از برخی منابع مطلع از مذاکرات ژنو اعلام کرد که این تاخیر پس از آن به‌وجود آمد که فرانسه از متن پیشنهادی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حذف شد و به همین دلیل هیات‌ها، زمان بیشتری را برای بررسی متن جدید تقاضا کردند. خبرگزاری مهر نیز گزارش داد که تلاش‌های تخریبی فرانسه در حاشیه مذاکرات وین باعث ایجاد اختلاف هیات فرانسوی با هیات‌های آمریکایی و روسی شده است.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی بعد از برگزاری اولین نشست نمایندگان ایران با نمایندگان آمریکا، روسیه و فرانسه در وین گفت که گفتگوها با ایران آغازی موفقیت‌آمیز و سازنده داشت.

به گزارش فارس و به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد البرادعی گفت: ما نشستی کاملا سازنده و آغازی موفقیت‌آمیز داشتیم و بسیاری از موضوعات فنی مورد بحث قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها