هاشمی رفسنجانی در دیدار فضلای حوزه علمیه:

ترس و تملق آفت حیات جامعه اسلامی است

حوزه های علمیه بر مبنای اسلام و اصول انقلاب به مسائل و مشکلات کشور توجه نمایند»،« ترس و تملق آفت حیات جامعه اسلامی است»،«روحانیت در طول تاریخ همواره در کنار مردم قرارداشته اند. آیت الله هاشمی رفسنجانی این سخنان را در دیدار جمعی از فضلاء و مدرسان حوزه علمیه قم بیان کرد.
کد خبر: ۲۸۸۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از فضلاء و مدرسان حوزه علمیه قم، «روحانیت را استوانه اسلامی و ملی جامعه» و حوزه های علمیه را سرمایه های اسلام و انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به تکاپوی طلاب و علما گفت: توجه حوزه های علمیه به مسائل و مشکلات کشور با توجه به مبانی اسلام و انقلاب و به دور از ترس و تملق پدیده مبارکی است که می تواند زمینه اصلاح اساسی بسیاری از معضلات کنونی کشور را فراهم کند.

وی مبانی تدوین شده و ساختار نظام و انقلاب زیر سایه ارشادات حضرت امام (ره) را خوب و صحیح عنوان کرد و گفت: متاسفانه علیرغم مبانی و ظرفیت های خوب و صحیحی که در نظام وجود دارد برخی عملکردهای نادرست ، دغدغه ها و شائبه هایی را در اذهان عمومی و بین المللی ایجاد کرده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ترس و تملق را آفت حیات جامعه اسلامی دانست و با اشاره به حریت و آزادیخواهی در اسلام و حوزه ها و روحانیون در طول تاریخ،وظیفه و مسئولیت فضلا ، طلاب و حوزه های علمیه را در مقطع کنونی سنگین توصیف کرد و گفت:انقلاب اسلامی و مبارزات پیش ازانقلاب با حرکت حوزه ها و انتقادات سازنده آنان به وضع موجود شروع شد که به پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اساس و پایه های انقلاب اسلامی را قابل دفاع خواند و تصریح کرد:همه باید توجه کنیم که هیچ گاه عملکرد های نادرست به پای اسلام و نظام دینی نوشته نشود.

وی تفکیک میان حوزه و دانشگاهیان را یکی از خطرات مقطع کنونی خواند و با تاکید بر لزوم فعالیت و تحرک بیشتر حوزه های علمیه گفت: در حال حاضر تمسک به اسلام و تاکید بر قانون اساسی می تواند بسیاری از معضلات و مشکلات پیش آمده را به خوبی برطرف نماید و اگر در جایی اشکال قانونی احساس می شود،می توان با راهکارهای پیش بینی شده نسبت به اصلاح قانون عمل کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید برلزوم اطلاع رسانی آزاد و بدون سانسور از وقایع و مسائل کشور تصریح کرد: رسانه های ما نباید با اطلاع رسانی خلاف واقع مخاطبان خود را به سوی رسانه های خارج از کشور که اخبار راست و دروغ و تحریف شده به خورد مردم می دهند، سوق دهند.

رییس مجلس خبرگان رهبری فضای بالنده ایجاد شده در حوزه‌های علمیه را به نقع اسلام،نظام،ایران و تشیع خواند وتصریح کرد:‌حرکت اصلاحی معمولا در کوتاه مدت ثمر نمی دهد و دلسوزان باید با صبر و متانت، مباحث را به پیش ببرند.

هاشمی رفسنجانی در پایان تاکید کرد: روحانیت در طول تاریخ ملجاء و پناه مردم بوده و هروقت قدرت به مردم ستم روا می داشته روحانیت در کنار مردم قرار داشتند.

در ابتدای این دیدار حجج اسلام قادری حسینی،مرتضوی،راسخی،صفوی و چند تن دیگر به نمایندگی از حاضران باطرح مباحث مطرح در حوزه های علمیه در مقطع کنونی به تشریح شرایط حال حاضر کشور پرداختند و خواستار مساعدت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای برون رفت از وضع کنونی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها