رئیس سازمان مدیریت بحران اعلام کرد:

آمادگی پایتخت برای مقابله با زلزله احتمالی

حسین باقری رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از برگزاری مانور ملی زلزله در استان تهران با شرکت وزارتخانه‌ها و کارگروه‌ها خبر داد و گفت: نمی‌توان تعداد حوادث و بلا‌یای طبیعی را کاهش داد، اما می‌توان اثرات آن را کم کرد.
کد خبر: ۲۸۸۲۱۱

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در همایش سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی هموطنان در استان تهران جهت مقابله با حوادث ناشی از زلزله احتمالی و افزایش هماهنگی میان مسوولان مقابله با بحران است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط برای شرکت در مانور ملی زلزله گفت: حوادث و بلایای طبیعی برای کشور مشکلات ایجاد می‌کند اما با مدیریت می‌توان مشکلات را برطرف کرد.

نمایندگان سازمان‌ها و کارگروه‌های استانی در جلسه دیروز طرح پیشنهادی خود درخصوص انجام مانور ملی زلزله را به سازمان مدیریت بحران ارائه کردند.

رئیس سازمان مدیریت بحران، هدف از برگزاری مانور ملی زلزله را اطمینان دهی به شهروندان تهرانی، مبنی بر آمادگی تمامی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای مقابله با هرگونه حادثه ناشی از وقوع زمین لرزه‌های احتمالی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، 300 میلیارد تومان اعتبار به استا‌ن‌ها و بیش از 200 میلیارد تومان نیز در اختیار هلال احمر، وزارت راه و ترابری و نیروی مقاومت بسیج قرار گرفت تا توان آنها برای مقابله با حوادث طبیعی افزایش یابد.

تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تهران و همه پرسنل اورژانس این شهر برای شرکت در مانور بحران زلزله به حالت آ‌ماده‌باش درآمدند.

محمد سرور افزود: مانور بحران زلزله در تهران با محوریت سازمان مدیریت بحران وزارت کشور از ساعت 23 دیشب آغاز شد و تا زمان اعلام پایان آن از سوی این سازمان در تهران ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مانور زلزله با پیش فرض یک زمین لرزه 6.8 ریشتری در تهران که مرکز آن در شهر ری است اجرا می‌شود و طی آن همه دستگاه‌های مسوول و مدیران ارشدی که در فهرست مدیریت بحران هستند، در این عملیات شرکت می‌کنند.

معاون اورژانس کشور اضافه کرد: یکی از دستگاه‌های اصلی مسوول در بحران، وزارت بهداشت و اورژانس کشور است که در این مانور شرکت دارد، به همین علت تمام پرسنل اورژانس تهران و مرکز عملیات بحران اورژانس تهران و کشور در این عملیات فعال هستند، 3 دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران شامل دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز در این مانور فعالند و چون مرکز این مانور زلزله جنوب شرق تهران است، دانشگاه علوم پزشکی تهران در این مانور فعال‌تر است و نقش بیشتری دارد.

سرور گفت: بر این اساس 1010 تخت بیمارستانی در 23 بیمارستان دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در این عملیات مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند و پرسنل تخصصی بیهوشی و جراحی و دیگر کادر درمانی این مراکز در این مانور فعال هستند.

وی افزود:‌ بیمارستان‌های 2 دانشگاه علوم پزشکی دیگر تهران نیز در این مانور عملیات بحران زلزله در کنار دیگر دستگاه‌های مسوول از جمله شهرداری شرکت دارند و تا زمان اعلام وضعیت سفید و عبور از وضعیت قرمز از سوی سازمان مدیریت بحران، این مانور ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها