15 میلیون بچه ماهی خاویاری امسال در دریای مازندران رهاسازی می شود .
کد خبر: ۲۸۸۱۷۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، رییس سازمان شیلات کشور در حاشیه بازدید از مرکز ماهیان خاویاری مرکز شهید رجایی ساری گفت : کارشناسان شیلات کشور اکنون با به کارگیری فن آوری های پیشرفته شامل سونوگرافی و میکروسزارین از یک ماهی خاویاری مولد سه بار و در هر بار 300 هزار تخم استحصال می کنند و ماهی مولد را به دریا بازمی گردانند .

سرپناه با بیان اینکه سهم صادراتی خاویار ایران در نشست 28 آبان پنج کشور حاشیه دریای مازندران مشخص می شود ، افزود : درصورت توافق با کشورهای عضو کمیسیون منابع زنده حاشیه دریای خزر می توانیم هفت تن خاویار صادر کنیم .

نمایندگان شیلات 5 کشور ساحلی دریای خزر ( ایران ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان ) به منظور تعیین و تصویب سهمیه های صید و صادرات آبزی مشترک دریای خزر شامل ماهیان خاویاری ، کیلکا و فک در این نشست حضور می یابند .

وی همچنین از توانایی کشورمان برای افزایش صادرات گوشت ماهیان خاویاری تا 40 تن در سال خبر داد .
رییس سازمان شیلات کشور گفت : برای گسترش تولید ماهیان خاویاری در هر یک از 23 استان غیر ساحلی سه و نیم تا 17میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت می شود .

کمیسیون منابع زنده دریای خزر در سال 1992 میلادی با حضور 4 کشور حاشیه دریای خزر تشکیل شد و جمهوری اسلامی ایران از سال ( 2001 میلادی ) 1381 به عضویت این کمیسیون در آمد .

این کمیسیون با اهداف هماهنگی در فعالیت کشورها در زمینه بهره برداری پایدار ، حفظ منابع زنده آبی دریای خزر ، تدوین نحوه تعیین سهمیه صید ذخایر مشترک ( ماهیان خاویاری ، کیلکا و فک) منطبق با استانداردهای بین المللی ، همکاری در زمینه های تکثیر و بازسازی ذخایر ، احیای مناطق تخم ریزی آبزیان ، حفاظت از گونه های در حال انقراض و مبارزه با صید غیرقانونی (قاچاق) تشکیل شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها