نمایشگاه سراسری صنایع دستی چوبی، سه شنبه با حضور جمعی از هنرمندان و مسوولان در خانه کرد سنندج گشایش یافت.
کد خبر: ۲۸۸۱۶۱
به گزارش ایرنا، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان درآیین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی چوبی استان های غرب کشور از جمله استان های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان در قالب 41 غرفه به صورت تخصصی صنایع دست ساز چوبی را به نمایش گذاشته اند.

علی فعله گری افزود: دراین نمایشگاه منبت، نازک کاری چوب، معرق منبت و خراطی سنتی، ساز سازی و دیگر هنرهای چوبی به نمایش درآمده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، اظهارداشت: این استان به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر هنرهای‌ چوبی کشور از توانمندی‌های زیادی در این بخش برخوردار است.

وی گفت: امروزه صنایع دستی در بیشتر کشورهایی که برنامه برای توسعه گردشگری دارند حرف اول را می زند و تقویت این حرفه می تواند به توسعه اقتصادی بیانجامد.

فعله گری با اشاره به اینکه صنایع دستی، هنری است که با کمترین هزینه و سرمایه، بیشترین اشتغالزایی را به دنبال دارد، افزود: در زمان حاضر 70 درصد اشتغال صنعت صنایع دستی و گردشگری توسط بانوان انجام می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، اضافه کرد: در استان 17 رشته صنایع دستی بومی و 11 رشته صنایع دستی غیر بومی فعالیت دارد.

معاون پشتیبانی استاندار کردستان نیز دراین آیین گفت: اگر به صنایع دستی توجه شود، بسیاری از موضوعاتی که ذهن مسئولان را مشغول کرده است، رفع خواهد شد.

کریم مهرشاد افزود: اگر بتوانیم اعتبارات صنایع دستی را به نحو مطلوبی هزینه کنیم ، جامعه از نظر بروز خلاقیت ها توسعه پیدا می کند و هنر صنایع دستی نیز توانمند خواهد شد.

به گفته وی، توسعه هنر صنایع دستی در کردستان با محدودیت هایی از جمله عدم آموزش و بی انگیزگی هنرمندان مواجه است که باید با همت مسوولان این مشکلات برطرف شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها