روزانه یک میلیون و 600 هزار نفر مسافر

افزایش اختلال در حرکت قطارهای مترو

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید و افزایش تعداد مسافران، میزان اختلال در حرکت قطارهای مترو افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۸۷۲۴۷

به گزارش واحد مرکزی خبر ، جعفر ربیعی با اشاره به این که در شهریور، تعداد مسافران مترو تهران روزانه حدود یک میلیون و 350 هزار نفر بود، افزود: با آغاز سال تحصیلی، این میزان به حدود یک میلیون و 600 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: در برخی از موارد به دلایل مختلفی مانند نقص فنی و یا ازدحام بیش از اندازه مسافران در ایستگاههای مترو ( بسته نشدن درهای قطار به علت ازدحام مسافر) اختلال هایی در شبکه مترو به وجود می آید.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: وقتی قطاری دچار نقص فنی یا توقف ناشی از ازدحام مسافران می شود، قطارهای بعدی نیز برای حفظ ایمنی به صورت خودکار متوقف می شود.

وی گفت: در روزهای اخیر، روزانه تا پنج بار قطارهای مترو به علت نقص فنی و یا ازدحام بیش از حد مسافر در ایستگاهها متوقف شده است .

ربیعی افزود: در بسیاری از مواقع، نقص قطار را راهبر قطار در مدتی کمتر از پنج دقیقه برطرف می کند، اما در موارد اندکی نیز نقص فنی ایجاب می کند که گروههای تعمیراتی به محل اعزام شوند که در این شرایط این مشکل خود را در همه شبکه مترو نشان می دهد و موجب نارضایتی مسافران می شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: از جمله این موارد می توان به توقف یکی از قطارهای خط یک در ایستگاه ترمینال جنوب، در سه شنبه 21 مهر ساعت 10 و 30 به مدت نیم ساعت به علت نقص فنی اشاره کرد.

ربیعی یکی از دلایل نقص فنی روزهای اخیر قطارهای مترو را اجرا نکردن تعمیرات برنامه ریزی شده این قطارها عنوان کرد و گفت: علت این امر کمبود قطار در شبکه مترو و امکان نداشتن خروج به موقع قطارها از خطوط مترو برای تعمیرات دوره ای به علت تقاضای زیاد مسافرین است.

مدیرعامل مترو با بیان این که کمبود قطعات یدکی از جمله مشکلات حال حاضر مترو تهران است، ابراز امیدواری کرد: با کمک های دولت و شهرداری، خرید قطعات یدکی قطارهای مترو تسریع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها