وزیر مسکن و شهرسازی گفت: همه کسانی که تا کنون از دولت زمین خانه نگرفته اند با کمک تسهیلات بانکی در چند سال آینده صاحبخانه خواهند شد.
کد خبر: ۲۸۷۲۴۲

به گزارش مهر، علی نیکزاد در هنگام بازدید از طرح های مسکن مهر شهرستان تاکستان گفت: عزم دولت و مجلس خانه دار کردن همه کسانی است که بدون مسکن هستند زیرا وزارت مسکن مسئول افراد بدون خانه است و تصمیم دارد آنها را با کمترین آورده صاحبخانه کند.

نیکزاد تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ غلط چند خانه داشتن در کشور ما رایج شده و امروز حتی کسانی که قبلاً از دولت تسهیلات گرفته اند و صاحبخانه شده اند نیز از دولت و وزارت مسکن و شهرسازی انتظار دارند آنها را دوباره صاحبخانه کند که این مسئله کار را پیچیده کرده است.

وزیرمسکن و شهرسازی یادآورشد: ما مسئول افراد کم در آمد و بدون مسکن هستیم و عزم ما در صاحبخانه کردن کسانی که شرایط تعیین شده را داشته باشند، جدی است.

نیکزاد چهار شرط تاهل، نداشتن خانه، سکونت پنج ساله در محل تقاضا و عدم دریافت زمین و مسکن از دولت را از شرایط برخورداری از طرح مسکن مهر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر هزینه ساخت هر مترمربع ساختمان تا مرحله سفت کاری حداکثر180 هزار تومان و تکمیل کامل آن 270 تا 300 هزار تومان برآورد می شود که با پرداخت 15 میلیون تومان تسهیلات بانکی دولت و تامین بیش از 50 درصد هزینه ها افراد فاقد مسکن می توانند با پردخت حداقل چهار میلیون و حداکثر 12 میلیون تومان در سه  مرحله صاحب خانه شوند.

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: با بسیج همه امکانات و همکاری دستگاه های اجرایی شرایط خانه دار شدن را برای همه افراد واجد شرایط بدون خانه فراهم کرده ایم و انتظار داریم مردم هم با امید به خانه دار شدن و تامین حداقل آورده باور کنند که می توانند در دولت فعلی صاحب خانه شوند.

وی افزود: به منظور تسریع در اجرای طرح مسکن مهر در استان قزوین 73 میلیارد تومان خط اعتباری اختصاص یافته است که با نظارت استاندار توزیع خواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین در گفتگوی حضوری در جمع برخی از اعضای و  مدیران تعاونی مسکن کارگری و کارمندی و فرهنگیان شهرستان تاکستان مقرر کرد برای تسریع در اجرای طرحهای ساخت مسکن در صورت تحقق شرایط تعیین شده وام 15 میلیون  تومانی نیز در اختیار این افراد قرار گیرد.

سهمیه مسکن مهر شهرستان تاکستان دو هزار واحد مسکونی است که تا کنون برای یک هزار و 200 واحد برنامه ریزی و با صدور مجوز برای 830 واحد کار فونداسیون این واحدها نیز آغاز شده است.

وزیر مسکن و شهرسازی همچنین از بیمارستان 64 تختخوابی در حال ساخت شهرستان تاکستان نیز بازدید  کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها