جدیدترین آمار آنفلوآنزای نوعA در کشور

شمار مبتلایان از مرز600 نفر گذشت

رییس مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس جدیدترین آمار، در حال حاضر 649 نفر به بیماری آنفلوآنزای نوع A در کشور مبتلا شده اند.
کد خبر: ۲۸۷۱۸۷
دکتر" محمد مهدی گویا" روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود:همچنین تاکنون 10نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در کشور فوت کرده اند.

وی اظهار داشت : با توجه به روند رو به گسترش ویروس این بیماری پیش بینی می شود که بر تعداد مبتلایان روز به روز افزوده شود و دانش آموزان بیش از سایر افراد دیگر در معرض جدی ابتلا به آنفلوآنزای نوع Aهستند.

گویا بدون بیان آمار مبتلایان به این بیماری به تفکیک جنس و سن هشدار داد: مدیران مدارس ملزم هستند به دانش آموزان سرماخورده تا بهبودی کامل اجازه استراحت در منزل دهند تا ویروس این بیماری به دیگر دانش آموزان سرایت نکند.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه دانش آموزان بیش از سایر افزاد نیمی از روز را در میان همسالان و در یک محیط بسته می گذرانند ، ضروری است از وسایل شخصی خود از جمله لیوان و دستمال استفاده و والدین نیز به طور حتم صابون های آماده را در کیف آنان برای شستشوی دستها بگذارند.

گویا به زائران حج تمتع که از 10آبان سالجاری به عربستان عزیمت می کنند، مجددا توصیه کرد واکسن آنفلوآنزای فصلی را تزریق و در زمان حضور در حج به تمامی مسائل بهداشتی که از سوی تیم های پزشکی مستقر در آنجا بیان می شود توجه کنند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت شمار مبتلایان به آنفلوآنزای Aدر دنیا از مرز چهار هزار نفر گذشته و تاکنون بیش از هزار فرد نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها