گروه اقتصاد: هیات وزیران «دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تامین سود و کارمزد و بخشودگی جرائم دیرکرد اقساط سررسید شده در سال 1388 خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی» را تصویب کرد.
کد خبر: ۲۸۷۱۱۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگان ویژه رئیس‌‌جمهور برای اجرای اختیارات هیات وزیران درخصوص کاهش آثار ناشی از خشکسالی، هماهنگی دستگاه‌‌های اجرایی و مدیریت مقابله با پدیده خشکسالی، دستورالعمل اجرایی نحوه امهال و تامین سود و کارمزد و بخشودگی جرایم دیرکرد اقساط سررسید شده در سال 1388 خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی ناشی از خشکسالی را تصویب کردند.براساس این دستورالعمل، بانک‌های عامل موظف شدند نسبت به امهال اقساط سال 1388 تسهیلات بانکی پرداخت شده تا سقف 10 میلیون تومان با هر مبلغ تسهیلات اقدام کنند.

شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان‌‌های بوشهر، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم مکلف شدند هزینه‌های امهال اقساط و بدهی‌های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی را از محل اعتبار سهم استان (موضوع بند 59 ماده واحده قانون بودجه سال1388) تامین و به بانک‌های عامل پرداخت کنند. همچنین شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه سایر استان‌ها مجازند برحسب ضرورت هزینه‌های امهال اقساط و بدهی ‌های کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی را حداکثر تا 15 درصد اعتبارات سهم استان (موضوع بند 59 ماده واحده قانون بودجه سال 1388) تامین و به بانک‌های عامل پرداخت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها