عضو هیات رئیسه مجلس گفت:‌آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضاییه طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و احمد بیگی حبیب آبادی را برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرد.
کد خبر: ۲۸۶۱۸۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین،حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس در جمع خبرنگاران گفت:‌ با توجه به کناره گیری عزیزی عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان از این شورا، آیت الله صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه امروز طی نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، عباسعلی کدخدایی سخنگی فعلی شورای نگهبان و احمد بیگی حبیب آبادی معاون دادستانی قضات را برای عضویت در شورای نگهبان به مجلس معرفی کرد.

وی با بیان این که رای گیری در خصوص عضویت این افراد به عنوان حقوقدان شورای نگهبان نسبی است،گفت:‌هر کس که بیشترین آرا را در صحن مجلس کسب کند به عنوان حقوقدان شورای نگهبان منصوب خواهد شد.

حاجی بابایی افزود:‌ نامه رئیس قوه قضاییه در روزهای آینده در مجلس اعلام وصول خواهد شد و بعد از تعطیلات یک هفته‌ای مجلس که از هفته آینده آغاز می شود در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

با توجه به تصویب قانون ممنوعیت دو شغله ها ، عزیزی عضو سابق شورای نگهبان از این سمت استعفا داد و مطابق قانون رئیس قوه قضاییه می بایست دو نفر را برای این منظور به مجلس معرفی بکند تا مجلس از میان آن ها به یک نفر رای دهد.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها