jamejamonline
صفحه نخست عمومی کد خبر: ۲۸۵۵۸۳ ۱۴ مهر ۱۳۸۸  |  ۰۰:۰۴

گروه سلامت: سلامتی کالای گرانبهایی است که بازآوردن آن کارساده‌ای نیست، اما رعایت نکات ساده و پیش افتاده‌ای می‌تواند در حفظ آن کمک کند. به گزارش ایسنا، با رعایت نکات ساده‌ای در آداب و عادات روزانه می‌توانید به حفظ سلامتی خود و خانواده تان کمک کنید که 9 مورد از این نکات ساده عبارتند از:

1-‌ نوشیدنی مورد علاقه شما برای آغاز روز می‌تواند چای، قهوه، کاپوچینو همراه شیر یا هر نوشیدنی دیگر باشد. فقط دقت کنید برای شیرین کردن نوشیدنی خود حداکثر از 1 قاشق چایخوری شکر استفاده کنید. با متعادل کردن مقدار مصرف شکر می‌توانید کالری و مواد شیمیایی مصنوعی مصرفی روزانه‌تان را کاهش دهید.

2-‌ اگر عادت به خوردن صبحانه ندارید، از همین امروز شروع کنید به خوردن صبحانه شامل فیبر و پروتئین. می‌توانید از نان‌های غنی شده، نوشیدنی‌های حاوی ویتامینC و تخم‌مرغ استفاده کنید.

3-‌ در بین روز از میان وعده‌ها استفاده کنید. مثلا حدود 11 صبح می‌توانید یک میان وعده داشته باشید، دقت کنید که بیش از 100 کالری نداشته باشد.

4-‌ برای ناهار از غذاهایی با فیبر بالا و متناسب با آن پروتئین‌ها استفاده کنید. حتما سالاد مصرف کنید. 2 وعده سبزیجات و سالاد باعث جوان تر شدن زنان می‌شود؛ برای تهیه سس سالاد می‌توانید از 2 قاشق سرکه قرمز و یک قاشق روغن زیتون و لیموترش و شکر و فلفل استفاده کنید.

5- دسر را فراموش نکنید البته باز هم به خاطر داشته باشید باید کم کالری باشد.

6-‌ از ماهی استفاده کنید، ماهی حاوی منابع اصلی و مهم اسیدهای چرب امگا 3 مفید‌برای قلب می‌باشد. سعی کنید حداقل 2 بار در هفته از آن استفاده کنید.

7- بین 7 تا 9 ساعت در شب بخوابید. خواب کافی باعث کاهش وزن می‌شود. طبق تحقیقات 16 ساله‌ای که روی 238 پرستار انجام شد زنانی که کمتر از 7 ساعت می‌خوابند اضافه وزن پیدا می‌کنند.

8-‌ روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده‌روی کنید. پیاده‌روی برای قلب، مغز، استخوان‌ها، مفاصل و تناسب اندام شما مفید است.

9-‌ در روز بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. آب با جلوگیری از چسبیدن سلول‌ها به هم باعث شادابی آنها می‌شود و نقش مهمی در فعالیت‌های حیاتی بدن ایفا می‌کند. آب کافی باعث می‌شود تمام خستگی‌های مغزی نظیر گیج شدن ازبین برود چون اکسیژن موجود در آب باعث می‌شود انرژی طبیعی مغز بدون هیچگونه کالری و مواد شیمیایی اضافی افزایش یابد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چارچوب سیاست خارجی امام(ره)

چارچوب سیاست خارجی امام(ره)

مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی بر اساس تحلیل و واقع‌نگری خود متوجه شدند یکی از مهم‌ترین دلایل و ریشه‌های معضلات کشور، سلطه خارجی و وابستگی رژیم شاه به دولت‌های دیگر بود به همین دلیل در اولین و شاید مهم‌ترین خواست خودشان؛ استقلال را انتخاب کردند.به این معنی که با دیگر کشورها بدون کمترین وابستگی ارتباط داشته باشیم و بیشتر بر امکانات خودمان تمرکز و اتکا کنیم.

پیوستگی سبك زندگی فردی و مدیریتی

پیوستگی سبك زندگی فردی و مدیریتی

اصولا سبك زندگی، مجموعه به هم پیوسته‌ای است كه هم شامل زندگی فردی و اجتماعی و همچنین مدیریت می‌شود. نمی‌توان سبك زندگی مدیریتی را از زندگی فردی و خانوادگی جدا كرد.

موج‌سواری رسانه‌ های معاند در فضای غیر شفاف

موج‌سواری رسانه‌ های معاند در فضای غیر شفاف

وزیرکشور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کردند که همین روزها تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان سال گذشته را اعلام خواهند کرد. این سخنان خوب است اما سوال این است که علت تاخیر بسیار در این زمینه چیست؟

آتش بی‌توجهی دولت‌ها به جنگل

آتش بی‌توجهی دولت‌ها به جنگل

همیشه وقتی یک آتش‌سوزی وسیع در پهنه‌های جنگلی کشورمان رخ می‌دهد، بحث‌هایی تکراری درباره لزوم تامین امکانات، بالگرد و بودجه مطرح می‌شود و نهادهای مختلف نیز تقصیر را بر گردن هم می‌اندازند و چند روز بعد از خاموش شدن آتش نیز همه‌چیز به فراموشی سپرده می‌شود.

مانیفست مجلس جوان

مانیفست مجلس جوان

اولین نطق رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم را می‌توان به‌نوعی مانیفست و خط‌مشی اصلی این دوره در چهارسال پیش‌رو قلمداد کرد.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر