گروه سیاسی: سخنگوی کمیته ویژه پیگیری حوادث پس از انتخابات در شورای عالی امنیت ملی درباره بازجویی از قضات ارشد در حوادث کهریزک گفت: طبیعی است همه افرادی که در زمان حادث شدن اتفاقات بازداشتگاه کهریزک مسوولیت داشته‌اند مورد بازجویی و بازخواست قرار گیرند. پرویز سروری، در گفتگو با مهر درباره اتهاماتی که از سوی برخی رسانه‌ها متوجه برخی مقامات دادستانی در آن زمان می‌شود، اظهار کرد: آنچه مشخص و روشن است این که قاضی این پرونده که دستور اعزام متهمان را به کهریزک داده دچار اشتباه فاحشی شده است.
کد خبر: ۲۸۵۵۷۲

وی افزود: برخی عوامل بازداشتگاه کهریزک که رفتاری مغایر با اصول انقلاب و اسلام با متهمان حاضر در این بازداشتگاه انجام داده‌اند نیز باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات ناگوار بازداشتگاه کهریزک شده‌اند.

سروری تصریح کرد: بنابراین باید هر فردی فارغ از نام و جایگاهش که با اقدام، دستور و عمل خود باعث به وجود آمدن مشکلات و اتفاقات بازداشتگاه کهریزک شده است مورد بازخواست قرار گیرد و در صورت احراز جرمش با او برخورد شود.

رئیس کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، گفت: این اشکال در آن زمان در سیستم قضایی وجود داشته که بی‌جهت دستور اعزام متهمان به بازداشتگاه کهریزک داده شده است لذا همه افرادی که در این رابطه مسوولیت داشته‌اند صرف نظر از نام باید پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به این سوال که دادگاه عوامل اتفاقات کهریزک و عوامل خودسر چه زمانی برگزار خواهد شد، ادامه داد: هنوز زمان برگزاری دادگاه این افراد مشخص نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها