گروه بین‌الملل: سوزان رایس، سفیر ایالات‌متحده در سازمان ملل تاکید دارد هدف اصلی آمریکا شکست القاعده در افغانستان و پاکستان است و آمریکا قصد خروج از افغانستان را ندارد. رایس در گفتگو با شبکه خبری NBC در اشاره‌ای گذرا به انتخابات ریاست‌جمهوری پرمناقشه افغانستان اذعان کرد این انتخابات در حد انتظارات مردم افغانستان نبود.
کد خبر: ۲۸۵۵۵۴

وی در پاسخ به این سوال که اگر جنگ افغانستان، جنگی ضروری است چرا تجهیزات لازم و امکانات لازم فورا در اختیار فرماندهان آمریکایی قرار نمی‌گیرد، گفت: هدف اصلی ما در افغانستان جلوگیری از گسترش القاعده و استقرار این گروه در موضعی است که بتواند علیه نیروهای آمریکایی حملات خود را انجام دهد.

وی افزود: هدف اصلی ما متلاشی کردن القاعده و شکست دادن این گروه در افغانستان و پاکستان است، همچنین آمریکا قصد دارد مانع دستیابی القاعده به پناهگاههای امن در این دو منطقه شود.

رایس با استناد به اظهارات باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طی سخنرانی‌ای در ماه مارس تصریح کرد پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه اوت افغانستان باید جایگاه خود را در ا ین کشور مورد بازنگری قرار داده و اهداف، روش‌ها و چگونگی منابع خود را مورد بازبینی دقیق قرار دهیم.

به گفته رایس، اوباما باید با توجه به ارزیابی‌های نظامی از سوی فرماندهان و همچنین اطلاعاتی که از سوی دیپلمات‌ها و سفرای خود دریافت می‌کند، در خصوص شرایط افغانستان قضاوت کند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا به انجام اقدامات ضروری جهت تامین امنیت مردم آمریکا متعهد است و روشن است که سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در افغانستان انجام داده است.

رایس تاکید کرد «در حال حاضر به هیچ عنوان قصد خروج از این کشور را نداریم؛ تا زمانی که حضور در افغانستان به امنیت آمریکا کمک کند، در این کشور خواهیم ماند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها