رئیس کل بانک مرکزی در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار ممانعت از تبلیغ اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز بانک مرکزی برای فعالیتهای پولی و بانکی شد.
کد خبر: ۲۸۵۰۶۶

به گزارش مهر، در نامه محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی به سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: با توجه به اینکه برخی از موسسین بانکها، موسسات مالی و اعتباری و صندوقهای قرض الحسنه قبل ازاخذ مجوز از بانک مرکزی، اقدام به تبلیغ از طریق وسایل ارتباط جمعی می کنند، که این امر علاوه بر بروز مشکلات متعدد در جامعه، زمینه ساز سوء استفاده های احتمالی نیز خواهد شد.

بهمنی در این نامه با اشاره به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، تصریح کرده است: به موجب تصمیم متخذه در جلسه شورای پول و اعتبار، اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی دریافت مجوز تاسیس بانک، موسسه مالی و اعتباری و صندوقهای قرض السحنه قبل از تائید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز به هیچگونه تبلیغ از طریق وسایل ارتباط جمعی ( صدا و سیما، جراید کشور، فضای مجازی و ...) نیستند.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان این نامه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرده است: با توجه به مراتب فوق و در جهت اجرای دقیق قوانین و مقررات مربوط به فعالیتهای بانکی و برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی، از تبلیغ فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز، تحت هر نوع خدمات پولی و بانکی، قبل از ارائه مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خودداری به عمل آید.

رئیس کل بانک مرکزی چند ماه قبل نیز در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواستار جلوگیری از پخش تبلیغات نهادهای پولی غیر متشکل و فاقد مجوز از این بانک در رسانه ملی شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها