گروه اقتصاد: مدیر امور بین‌الملل شرکت بورس و اوراق بهادار از انصراف در راه‌اندازی بورس بین‌المللی و ایجاد تابلوی ارزی خبرداد.
کد خبر: ۲۸۴۸۷۹

ابوالفضل شهرآبادی در گفتگو با مهر از آغاز پروسه کاری تابلوی ارزی معاملات بورس کیش خبرداد و گفت: از نظریه راه‌اندازی بورس بین‌المللی، چرخشی به تابلوی ارزی صورت گرفته است. مدیر امور بین‌الملل شرکت بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: فعلا از راه اندازی بورس بین‌الملل منصرف شده‌ایم و بحث راه‌اندازی تابلو را مد نظر قرار داده‌ایم. وی با اشاره به مطالعات صورت گرفته در این راستا اظهار کرد: این مطالعات نشان می‌دهد که بورس بین‌المللی در شرایط فعلی پاسخ نخواهد داد و راه اندازی تابلو مناسب‌تر است.

به گفته شهرآبادی هم اکنون کمیته‌ای در بورس اوراق بهادار تهران بر روی این موضوع کار می‌کند تا جوانب مختلف آن را بررسی نماید.

وی موضوع نحوه درج شرکت‌ها، شرایط لازم برای شرکت‌ها جهت درج در تابلو و این‌که چه شرکت‌هایی می‌توانند در این تابلو درج شوند را از موضوعات مورد بررسی کمیته مذکور عنوان کرد و از اخذ تاییدیه‌های فنی از سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص خبرداد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت بورس و اوراق بهادار با اشاره به این مطلب که کار زمانبر زیادی برای راه‌اندازی تابلو باقی نمانده است، گفت: اگر بقیه شرایط فراهم باشد، کمتر از یک سال دیگر تابلو به بهره‌برداری خواهد رسید. وی در مورد این‌که معاملات در این تابلو به دلار یا یورو خواهد بود، اظهار کرد: معاملات می‌تواند به یورو یا به دلار و یا به هر دو ارز باشد، در برخی از کشورها نظیر استانبول در ترکیه از هر دو ارز استفاده می‌شود، ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد این‌که کدام ارز مورد استفاده قرار گیرد، صورت نگرفته است. شهر آبادی بیان کرد : تمام سرمایه گذاران خارجی می توانند با مراجعه به تابلو اوراق بهادار بورس تهران را خریداری نمایند و این تابلو منحصر به خرید سهام توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها