جام جم آنلاین - آرژانتین که با یک بحران اقتصادی دست به گریبان است ناگزیر است با شرکایش در گروه کرنس [گروهی شامل 18 کشور صادرکننده عمده محصولات کشاورزی] مبارزه کند تا بتواند شرایط بهتری برای صادرات حیاتی گندم
کد خبر: ۲۸۴۵۳
و سویا خود در جریان پنجمین کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی را کسب کند.
به نوشته روزنامه لاتریبون ، آرژانتین هنوز از عواقب بدترین بحران اقتصادی تاریخ خود رها نشده است و 75 درصد صادرات آرژانتین را نفت ، گاز ، محصولات کشاورزی و مواد اولیه تشکیل می دهند.
در اقتصاد آرژانتین بخش صنایع نقش عمده ای ندارد و فقط یک چهارم از درآمدهای این کشور از بخش صنایع کسب می شود.
در میان 10 صادرکننده نخست آرژانتین حتی یک صنعتگر نیز وجود ندارد و تقریبا تمام آنها را تجار غلات و تجار روغن تشکیل می دهند.

بخش صنایع غذایی که دو سال پیش در مرز ورشکستگی قرار داشت با کاهش ارزش پزو به میزان 65 درصد به فعالترین بخش درآمدزای اقتصاد ملی آرژانتین تبدیل شد.
صادرات محصولات کشاورزی در حجم زیاد برای اقتصاد این کشور حیاتی است و اکنون چین از 2 ماه پیش به نخستین واردکننده غلات و سویا از آرژانتین مبدل شده است.
برای آرژانتین مساله صادرات کشاورزی یک مساله کلیدی است .
موضع این کشور در زمینه صادرات کشاورزی کاملا روشن است : کشورهای صادرکننده محصولات کشاورزی باید از دادن هرگونه یارانه به صادرات کشاورزی خودداری کنند.
دستیابی به بازارها باید برای همه کشورهای صادرکننده محصولات کشاورزی امکان پذیر باشد.
بنابراین آرژانتین چاره ای ندارد جز این که برای پیشبرد مواضع خود در زمینه صادرات محصولات کشاورزی با سایر کشورهای صادرکننده عمده محصولات کشاورزی به ویژه امریکا ، اتحادیه اروپایی ، کانادا و استرالیا مبارزه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها