جام جم آنلاین - خین نیونت نخست وزیر جدید دولت نظامی برمه ، روز شنبه 30 اوت اعلام کرد یک طرح 7 ماده ای که شامل انتخابات آزاد و یک قانون اساسی جدید است را برای استقرار دمکراسی اجرا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۸۳۵۶
به گزارش شبکه تلویزیونی TV5 فرانسه ، خین نیونت نخست وزیر جدید دولت نظامی برمه در نخستین سخنرانی خود پس از 5 روز که به این مقام منصوب شده است گفت : براساس یک قانون اساسی جدید که توسط مجلس ملی تهیه می شود ، انتخابات آزاد و عادلانه در برمه برگزار خواهد شد.
وی گفت در این طرح پیش بینی شده که ابتدا و در فرصت مقتضی مجلس ملی تشکیل جلسه دهد و در مورد پیش نویس قانون اساسی جدید مذاکره کند.

مجلس ملی برمه از سال 1996 میلادی در پی تحریم آن توسط اتحادیه ملی برای دموکراسی به رهبری خانم آنگ سان سوچی به حال تعلیق درآمده است .
ژنرال خین نیونت نخست وزیر جدید دولت نظامی برمه در مورد تاریخ تشکیل جلسه مجلس ، برگزاری انتخابات و سایر مراحل این طرح هیچ توضیحی نداد.
وی در سخنان خود از آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل که هنوز در زندان به سر می برد ، فقط دوبار نام برد تا حزب وی را متهم کند که موجب تعلیق مجلس ملی شده است .
تحلیل گران سیاسی عقیده دارند سخنان ژنرال خین نیونت ادعاهای واهی بیش نیستند و تغییراتی چندانی در فضای سیاسی برمه ایجاد نخواهد شد.

آنگ سان سوکی تا قبل از پاییز آزاد می شود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها