رئیس جمهوری باگرامیداشت یاد شهدای دولت ، گفت : جشنواره شهید رجایی ، پیام تجلیل از مقام شهید را دارد و به میزانی که جایگاه و خدمتگزاری شهید بالاتر باشد ، کرامت او نیز بیشتر است .
کد خبر: ۲۸۱۶۶
به گزارش ایسنا ، سیدمحمد خاتمی که در مراسم افتتاح ششمین جشنواره شهید رجایی سخنرانی می کرد، افزود: بزرگانی مانند شهید رجایی و باهنر به دلیل موقعیت ممتازی که داشتند ، نمادها و نمونه هایی از انسان های با فضیلتی هستند که باید از آنها الگوبرداری کرد و راه آنها را پیمود. وی ادامه داد: جهتی که باید دولت جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده کند ، همان جهتی است که این شهیدان داشتند. رئیس جمهور گفت : هر جامعه ای برای پیشرفت ، عزت و دستیابی به اهداف والا ، نیازمند دولتی مقتدر است . هر چه پایگاه علمی ، اقتصادی و مدیریتی دولت قوی تر باشد ، آن دولت مقتدرتر است ، اما ریشه اقتدار در پیوند استوار میان مردم و دولت مستحکم می شود. خاتمی تاکید کرد: دولت گسسته از مردم هر اندازه هم که صاحب امنیت قضایی و اطلاعاتی باشد، شاید قدرتمند توصیف شود ، ولی مقتدر نیست . میزان اقتدار به سرچشمه قدرت و اقتدار، یعنی مردم ، برمی گردد و دولت موظف است به شیوه های درست مدیریت علم مجهز شود. وی خاطرنشان کرد: پیوند میان دولت و ملت بر دو باور استوار است ؛ باور دولت به این که هیچ اتکایی جز مردم ندارد و اختیار و توان و وظایفش ناشی از عهدی است که میان او و ملت بسته شده است و این باور را با خدمت رسانی دولت به ملت و برنامه ریزی برای مصالح باید به انجام رساند و توجه داشته باشد که علاوه بر تلاش برای بهبود جامعه ، نماینده عزت مردم در عرصه جهانی باشد. وی ادامه داد: ملت نیز باید اذعان داشته باشد که دولت در خدمت و تحت نظارت و مسوول در برابر آنهاست . طبعا در چنین جامعه ای ملت ، احساس آزادی و امنیت می کند و دولت نیز احساس وظیفه سنگین برای خدمت به مردم را درک می کند. خاتمی گفت : این دولت ترجیح می دهد به ناتوانی متهم شود، ولی به عدم صداقت متهم نشود. ما با مردم پیمان بسته ایم و ارزشهای دینی نیز ما را موظف کرده است راهی را انتخاب کنیم که مردم نسبت به آن داوری خواهند کرد. مهم این است که ملت باور کنند دولتمردان به آنها راست می گویند. رئیس جمهور گفت : ناکامی ها و کامیابی ها باید ارزیابی شوند تا به این نتیجه برسیم که چه عواملی در درون دولت و یا خارج از دولت باعث آنها بوده است . رئیس جمهوری در پایان از اقدامات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال گذشته قدردانی کرد.

ستاری فر: مسوولان با هم اختلاف ندارند

دکتر محمد ستاری فرنیز دراین جشنواره گفت : تجربه 54سال برنامه ریزی توسعه ای و زحمات دولتهای پس از انقلاب ، زیرساخت هایی را در کشور ایجاد کرده است که می توان با بهره گیری از آنها، کشور را به سمت توسعه پایدار رهبری کرد. وی افزود: این زیرساخت ها نیازمند یک موتور محرک است و این موتور محرک شکل گیری یک دولت منسجم ، متکی به فناوری ، برون گرا و آینده نگر است . ستاری فر گفت : در بودجه امسال ، اعتبار لازم برای اجرای برنامه تحول اداری و بازسازی دولت به شکل یک دولت کوچک ، پاسخگو و مسوولیت شناس پیش بینی شده است . معاون رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم انسجام ارگانیکی میان قوای سه گانه دولت ، مجلس و قوه قضاییه اظهار کرد: انسجام این قوا توان ، قدرت و اقتدار را برای کشور به ارمغان می آورد. ستاری فر گفت : مسوولان کشور وقتی به هم می رسند، اختلافی با هم ندارند، ولی ساختار اداری دستگاه ها دارای تفاهم نیست .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها