دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی خبر داد:

جاری شدن سیل در 3 شهرستان آذربایجان غربی

دبیرستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی گفت: بر اثر بارندگی شدید در آذربایجان غربی در سه شهرستان این استان سیل جاری شد.
کد خبر: ۲۸۱۳۶۱

محبوب زارعی امروز در گفتگو با فارس در ارومیه با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی سیل در شهرستان ارومیه، خوی و شاهین‌دژ آب سبب تخریب آسفالت برخی معابر و خیاباهای این شهرستان‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر آب گرفتگی معابر در شهرستان‌های ارومیه، شاهین‌دژ و خوی آب وارد منازل شد، افزود: بر اثر بارندگی شدید باران، دو منزل و اداره تعاون بخش نازلو شهرستان ارومیه و 10 منزل مسکونی در خانقاه سرخ این شهرستان دچار خسارت شدند.

دبیرستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی با بیان اینکه نیروهای هلال‌احمر، بنیاد مسکن، ستاد حواد غیرمترقبه و نهادها و ارگان‌های مرتبط به صورت آماده‌باش فعال بودند، گفت: بر اثر این بارندگی تصفیه‌خانه ارومیه از مدار خارج شد که با تامین آب مورد نیاز از طریق سد شهرچای مشکلی در این ارتباط برای مردم این شهرستان پیش نیامد.

زارعی با اعلام اینکه بر اثر بارش تگرگ نیز خسارتی به مزارع و باغات این شهرستان‌ها وارد شده است، افزود: میزان خسارت وارد به باغات هنوز مشخص نشده است.

وی وجود برخی منازل مسکونی در مسیر سیل را یکی از عوامل آب گرفتگی در این منازل عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه بارها به مردم در این ارتباط تذکر داده شده است ولی باز اقدام به احداث منازل در این مسیرها می‌کنند.

دبیرستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ادارات و سازمان‌ها هر یک به طور جداگانه باید میزان خسارت وارده را در حوزه خود مشخص کنند و به ستاد حوادث غیرمترقبه اعلام کنند، تصریح کرد: هنوز میزان برآورد خسارت وارده به مزارع، باغات و منازل مشخص نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها