مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه 90 درصد واگذاریها از طریق بورس انجام می‌شود، گفت: سهام عدالت فعلا وارد بورس نمی‌شود.
کد خبر: ۲۸۰۱۲۵

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت بورس، حسن قالیباف اصل گفت: از یکسو بورس تهران بیشترین کمک را به خصوصی‌سازی کرده است و از سوی دیگر، جذابیت عرضه‌های اولیه برای سهامداران، موجب رشد بورس شده است، بنابراین بورس و خصوصی‌سازی، هردو به یکدیگر کمک می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص معامله سهام عدالت در بورس گفت: دارندگان سهام عدالت مالک سهام شرکتهای داخل بورس نبوده و مالک شرکتهای تعاونی خارج از بورس به حساب می‌آیند و این سهام، زمانی در بورس قابل خرید و فروش است که شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی مربوط به سهام عدالت، در بورس پذیرش شوند، اما فعلا سهام عدالت در بورس خرید و فروش نخواهد شد.

وی شفاف‌سازی معاملات را مهمترین وظیفه بورس دانست و گفت: ما تمام تلاش خود را در این زمینه بکار می گیریم، اما اینکه روز بازگشایی نماد، شرکتها با چه قیمتی درج می‌شوند، براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، بنابراین پس ادعای تحت عنوان دستکاری بازار، واقعی نیست و تاکنون در این باره گزارشی دریافت نکرده‌ایم.

چند توصیه به سهامداران

مدیرعامل شرکت بورس به سرمایه‌گذاران بورسی توصیه کرد: سرمایه‌گذاران با مطالعه وارد چرخه خرید و فروش شوند، در ضمن متغیرهای بنیادی P/E و ارزش واقعی سهام را در نظر بگیرند.

قالیباف اصل گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با پاسخ به این سئوال که آیا ارزش جایگزینی سهام، ارزش بازار را توجیه می‌کند؟ وارد روند سرمایه‌گذاری در بورس شوند.

وی ادامه داد: سهامداران در صورتی که مطالعه‌ای از ارزش ذاتی هر سهام داشته و ریسک موجود در صنایع مختلف را به خوبی بشناسند، مطمئنا در سرمایه‌گذاری ضرر نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها