جاعل حرفه‌ای که با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و برای متهمان و شرورهای تحت تعقیب پلیس اعلامیه ترحیم جعلی تهیه می‌کرد ، با هماهنگی ماموران انتظامی استان قم و پایگاه دوم پلیس اطلاعات امنیت تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۲۷۹۸۶۱

به گزارش «جام‌جم»، اردیبهشت امسال 2 مرد با جعل عنوان ماموران وزارت اطلاعات با زور و تهدید وارد یک شرکت تجاری شدند و مدیرعامل و کارکنان شرکت را به گروگان گرفتند و با ارائه برگی که مهر دادگستری و دفتر کل معاونت امنیت دادستانی کل کشور در آن ثبت شده بود، بیان کردند چون مدیرعامل شرکت به یک شاکی 800 میلیون تومان بدهکار است، باید علاوه بر پلمب شرکت ، مدیرعامل و کارکنان بازداشت و به مرکز پلیس منتقل شوند.

صاحب شرکت که به آنها مشکوک شده بود ، با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و با حضور بموقع ماموران، آنها دستگیر شدند.

متهمان که مرتضی و مسعود نام داشتند، برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران انتقال یافتند و مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها در این بازجویی‌ها ادعا کردند از سوی یکی از دوستان شاکی به خاطر طلب 20 میلیون تومانی اجیر شده بودند تا با ترساندن مدیرعامل و کارکنان شرکت، از آنها اخاذی کنند.

به دنبال اظهارات این دو متهم، مرد اجیر کننده به دادسرا احضار و در تحقیقات قضایی گفته‌های آنها را نپذیرفت.

اعتراف به اخاذی

به دنبال انکار این مرد، 2 مرد اجیر شده دوباره مورد بازجویی قرار گرفتند که اعتراف کردند وقتی از اختلاف شاکی و یکی از دوستانش اطلاع پیدا کرده‌اند، با جعل عنوان و تهیه اسناد و کارت‌های هویتی جعلی، قصد اخاذی از وی را داشته که ناکام مانده‌اند و...

ردپای مامور قلابی

این گزارش حاکی است، 2 ماه قبل متهمان با سپردن وثیقه تا روز دادگاه از زندان آزاد شدند تا این که هفته گذشته، گزارشی از اداره اطلاعات استان قم در اختیار ماموران پایگاه دوم اطلاعات امنیت تهران قرار گرفت مبنی بر این که مردی به نام مرتضی به اتهام جعل عنوان و اسناد و مدارک قضایی تحت تعقیب پلیس این استان قرار دارد و اکنون اطلاع یافته‌ایم این مرد با جعل مهر معاون دادستان استان قم، یک دفتر ارائه خدمات رایانه‌ای را که پلمب شده بود، بار دیگر فعال کرده است.

متهم حرفه‌ای همان جاعل تحت تعقیب بود

با مشخص شدن این موضوع، ماموران وقتی تصویر متهم تحت تعقیب پلیس را مورد بررسی قرار دادند، معلوم شد تصویر متعلق به مرتضی مامور قلابی بوده که چندی قبل با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.

با فاش شدن هویت جاعل مامورنما، مخفیگاه وی هفته گذشته از سوی ماموران در یکی از محله‌های غرب تهران شناسایی و این متهم بار دیگر دستگیر شد.

جعل اعلامیه ترحیم

با انتقال متهم به پایگاه دوم اطلاعات- امنیت تهران معلوم شد که وی با جعل عنوان ماموران امنیتی اطلاعاتی و جعل مهرهای مربوط به معاونت امنیت دادستانی کل کشور، مهر دفتر کل و نیابت قضایی استان قم، مهرها و مدارک جعلی اداره‌ها و ارگان‌‌های مختلف، در چندین مرحله به تهیه و چاپ اعلامیه‌های فوت برای افراد شرور و متهمان تحت تعقیب پلیس، اقدام می‌کرده است و با جعل دیگر مدارک از افراد بسیاری در استان قم کلاهبرداری کرده است.

بنابراین گزارش، با توجه به این که مرتضی متهم در بازجویی‌های پلیسی اظهارات متنا قضی را بیان کرده است و بیشتر جرایم بزهکاری وی در استان قم صورت گرفته است، پرونده متهم با عدم صلاحیت رسیدگی روز گذشته به اداره پلیس استان قم ارسال شد تا در ادامه تحقیقات راز ابعاد مختلف این پرونده فاش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها