نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و رقیب اصلی حامد کرزای از طرفدارانش خواست تا زمان اعلام نتایج نهایی شمارش آرا این کشور آرامش خود را حفظ کنند و افزود: حامد کرزای مسئول وضعیت کنونی افغانستان است.
کد خبر: ۲۷۹۸۵۶

به گزارش خبرگزاری آلمان، "عبدالله عبدالله" وزیر امور خارجه سابق افغانستان و رقیب اصلی "حامد کرزای" در انتخابات ریاست جمهوری این کشور مردم افغانستان را به حفظ آرامش تا پایان شمارش آرا فراخواند.

وی در جمع خبرنگاران در کابل گفت : از هوادارانم می خواهم مسئولانه شکیبایی به خرج داده و تا زمان اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آرامش خود را حفظ کنند.

عبدالله تاکید کرد به دلیل شرایط حساس کشور، برگزاری هیچ گونه تجمع و تظاهراتی را تایید نمی کند.

این در حالی است که وی از منتقدان جدی نتایج شمارش آرا در افغانستان بوده و معتقد است در انتخابات روز بیستم اوت در این کشور تقلب گسترده به نفع یک نامزد خاص صورت گرفته و رای گیری باید مجددا تکرار شود.

عبدالله در عین حال  حامد کرزای رئیس جمهوری و کمیسیون انتخابات افغانستان را مسئول موقعیت کنونی این کشور دانست و خاطرنشان کرد دست کم یک میلیون رای که حدود 20 درصد مجموع آرا است، دست کاری شده است. به گفته وی این میزان تقلب از سوی نهادهای نظارتی سازمان ملل متحد مورد تایید قرار گرفته است.

رقیب اصلی کرزای با تاکید بر اینکه تخلفهایی در جریان برگزاری انتخابات صورت گرفته است، اظهار داشت : ما نباید کوتاه بیاییم، وظیفه ما پیگیری مطالباتمان به منظور نجات و اصلاح تخلفها برای آینده افغانستان است.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها