جام جم : مراسم تعزیه خوانی حضرت امیر (ع) در روزهای 20، 21 و 22 شهریور ماه ساعت 18 در فضای باز فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود. این مراسم به مناسبت ایام قدر به مدت 3 شب توسط هیات تعزیه داران دماوند به سرپرستی حجت‌الله لطیفی در روز جمعه ویژه حضرت علی(ع)، شنبه حضرت ابوالفضل(ع) و یکشنبه حضرت علی‌اکبر(ع) در فضای باز فرهنگسرا برپاست. عیسی میرزا محمدی، محمد علیجانی، مرتضی فراهانی، محمدرضا یوسف‌زاده، مجیدرضا قلیان، مهدی خطیب، شمس‌الله صدیق، کشاورز، رضا بدره‌ای، صادق، ابوحمزه و حجت‌الله لطیفی تعزیه خوانان این گروه هستند.
کد خبر: ۲۷۹۲۷۳

رونمایی پوسترهای دوسالانه پوستر تهران

جام‌جم: پوسترهای دهمین دوسالانه بین‌المللی پوستر تهران با ارائه دو طرح از «حسن موسی‌زاده» و «قباد شیوا» منتشر شد.

قباد شیوا که ریاست این دوسالانه را برعهده دارد با اشاره به طرح‌ خود، عنوان کرد: طراحی این پوستر را همچون کارهای پیشینم بر اساس گرافیک ایرانی و با تأکید بر خط ایرانی و همچنین استفاده از تایپوگرافی انگلیسی و رنگ‌‌بندی فیروزه‌ای،سرمه‌ای و... که نمادهای ایرانی هستند، انجام دادم. پوستر «حسن موسی‌زاده» را که با طراحی عدد «10» و با نشانه‌های کاشی‌کاری ایرانی طراحی شده بود، مناسب این دوسالانه دیدم و به عنوان پوستر اصلی به مجریان دوسالانه معرفی کردم.

مرتضی گودرزی:
جوانان، به هنر دینی علاقه نشان می‌دهند

جام‌جم: مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، هدف نمایشگاه «پرتوحسن» را تشویق هنرمندان جوان برای خلق آثاری با درونمایه دینی اعلام کرد.

مرتضی گودرزی دیباج، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری درباره نمایشگاه بین‌المللی هنرهای تجسمی «پرتوحسن» اظهار کرد: اغلب آثار ارائه شده، صرف نظر از جوان‌گرایی، از نوعی عمق‌نگری و توجه به باطن برخوردارند که بخش عمده آن به واسطه مواجهه هنرمندان با مفاهیم گرانقدری است که از آیات و مصادیق قرآنی، برداشت شده است.

بزرگداشت روز شعر فارسی در تهران

فارس: مؤسسه خانه کتاب با همکاری بنیاد ادبیات داستانی، روز شعر و ادب فارسی را با 17 روز تأخیر 13 مهر در هتل لاله تهران گرامی می‌دارد.

روز شعر و ادب فارسی با همکاری مؤسسه خانه کتاب و بنیاد ادبیات داستانی روز 13 مهر در هتل لاله تهران برگزار می‌شود.در ایران روز 27 شهریور به اسم روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است که هم‌زمان با روز درگذشت سیدمحمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است.

رتبه دوم موسیقی جهان برای هنرمند ایرانی

فارس: آلبوم «از سنگ تا الماس» به آهنگسازی حسین بهروزی‌نیا استاد موسیقی بربط و عود کشورمان از میان 42 هزار آلبوم موسیقی رتبه دوم جشنواره موسیقی «جاست پلین» را در زمینه موسیقی خاورمیانه کسب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها