فارس: انجمن فیلم کوتاه ایران، با هدف حمایت از اکران فیلم کوتاه در روز ملی سینما، طرح اکران همزمان 8 فیلم کوتاه را در 60 شهر بزرگ کشور اجرا می‌کند. این طرح با حمایت خانه‌ سینما و دفاتر انجمن سینمای جوان ایران در سراسر کشور برگزار می‌شود. در این طرح 8 فیلم کوتاه برگزیده‌ دوره‌های مختلف جشن خانه‌ سینما، در یک سئانس و در ساعت 17 روز 25 شهریور ماه، در 60 سالن سراسر کشور به طور همزمان نمایش داده می‌شوند.
کد خبر: ۲۷۹۲۵۷

مقصودی «نو روزگار» را می‌نویسد

مهر: رضا مقصودی فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «نو روزگار» را برای پخش در نوروز 89 از شبکه تهران می‌نویسد. مقصودی گفت: در حال نگارش فیلمنامه مجموعه‌ای به نام «نو روزگار» هستم که قرار است نوروز 89 از شبکه تهران پخش شود. تهیه‌کننده این مجموعه سیدامیر پروین حسینی است و کارگردان آن هنوز انتخاب نشده است.

7 فیلم ترکیه در شبکه نمایش خانگی

جام‌جم: هفت عنوان فیلم سینمایی محصول کشور ترکیه از سوی موسسه رسانه‌های تصویری معاونت امور سینمایی وارد شبکه نمایش خانگی کشور خواهد شد.به گزارش روابط عمومی موسسه رسانه‌های تصویری، «معصومیت»، «پنجشنبه»، «بلوک سی»، «خیابان پنسر»، «نیمه پنهان ماه»، «اون سرباز کیه» و «مهمان ناخوانده» 7 فیلمی هستند که قرار است بزودی توسط موسسه رسانه‌های تصویری به شبکه ویدئویی راه یابد.

ده‌نمکی و ساخت «قرارمون یادت نره»

فارس: «مسعود ده‌نمکی» مجموعه تلویزیونی «قرارمون یادت نره» را برای شبکه یک سیما کارگردانی می‌کند.علی لدنی که تهیه‌کنندگی مجموعه تلویزیونی «قرارمون یادت نره» را بر عهده دارد، گفت: این مجموعه تلویزیونی در حال حاضر توسط «‌محمدهادی کریمی» و «مسعود ده نمکی» مراحل نگارش خود را سپری می‌کند. وی افزود: این مجموعه تلویزیونی در 15 تا 20 قسمت ساخته می‌شود و مضمون اصلی و داستان آن درباره دفاع مقدس است. لدنی تصریح کرد: نگارش فیلمنامه این سریال تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی ما این است که تا اواخر پاییز به طول بینجامد.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره عکس

جام‌جم: مراسم قدردانی از برگزیدگان جشنواره عکس «رادیو در زندگی» در مرکز رادیو البرز برگزار شد.در این مراسم که مدیرکل و جمعی از مدیران مرکز حضور داشتند از بین 35 نفر شرکت‌کننده در جشنواره علی کهن‌ترابی و حسین مهدوی موفق به دریافت رتبه اول و دوم شدند.

ادامه تصویربرداری «سرزمین نخبگان»

مهر: تصویربرداری 6 قسمت از مجموعه مستند «سرزمین نخبگان» به کارگردانی محمدعلی فارسی تمام شد. وی گفت: تصویربرداری 6 قسمت از این مجموعه تمام شده و مراحل فنی بخش‌هایی از کار شروع شده است. قرار بود «سرزمین نخبگان» در 13 قسمت ساخته شود، اما احتمال دارد این 6 قسمت را برای پخش به شبکه تحویل بدهیم.وی درباره مستند خیام گفت: مراحل فنی این فیلم هنوز به پایان نرسیده و فکر می‌کنم با توجه به گستردگی و حجم کار این مستند 3 ماه دیگر آماده پخش شود و به همین دلیل نمی‌توانیم آن را در جشنواره فیلم فجر نمایش دهیم.

«شب ضربت» و «خشت» در رادیو فرهنگ

جام‌جم: دو نمایش «شب ضربت» و «خشت» برای پخش در شب‌های احیاء در مرکز نمایش رادیو تولید می‌شود.نمایش «شب ضربت» با بازی مهدی طهماسبی، سیما خوش‌فکر، محمدرضا علی و نوشین حسن‌زاده درباره زندگی مردی ورشکسته است که زندگی نامناسبی دارد. او با حضور در مراسم شب‌های احیاء وارد دنیای تازه‌ای می‌شود که باعث می‌شود زندگیش تغییر کند.نمایش «خشت» هم با بازی نوشین حسن‌زاده، صفا آقاخانی و مهدی طهماسبی درباره خشتی است که افراد خانواده‌ای به واسطه آن دچار مسائلی می‌شوند.این دو نمایش به سردبیری شهرام میرشکاک و کارگردانی ندا هنگامی به مدت 4 شب در شب‌های قدر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«اخلاقتو خوب کن» فیلم می‌شود

فارس: مسعود اطیابی جدیدترین فیلم سینمایی خود را به عنوان «اخلاقتو خوب کن» مهرماه کلید می‌زند.مسعود اطیابی با اعلام این مطلب اظهار کرد: فیلم در آخرین مراحل بازنویسی نهایی است.وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان پیش‌تولید کار آغاز خواهد شد و اواسط مهرماه نیز کار را کلید خواهیم زد.اطیابی در مورد مضمون این فیلم گفت: برای این که اخلاق انسان خوب شود، احتیاجی به کارهای بزرگ نیست و حتی با یک لبخند یا کار کوچک می‌توان صاحب اخلاق خوب شد. این فیلم یک کمدی اخلاقی است که سعی داریم در آن به مساله خوب شدن اخلاق بپردازیم.

تقدیر نمایندگان مجلس از شبکه خبر

جام‌جم: پوشش خبری مناسب شبکه بین‌المللی خبر از مراسم اخذ رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه دهم رضایت نمایندگان را در بر داشت.به گزارش روابط عمومی شبکه خبر، شبکه بین‌‌المللی خبر با هدف تنویر افکار عمومی و تبیین دیدگاه‌های نمایندگان مجلس و وزرای پیشنهادی کابینه دهم با قطع روند پخش برنامه‌های روزمره خود به طور همزمان به پخش زنده و مستقیم جلسات علنی مجلس درخصوص رای اعتماد نمایندگان به وزرای کابینه دهم پرداخت و سخنان موافقان و مخالفان و وزرای پیشنهادی را به طور کامل پخش کرد.

دلجویی از یک بازیگر

فارس: در پی مسائلی که بین سیدکمال طباطبایی تهیه‌کننده و حسام نواب‌صفوی بازیگر سینما پیرامون فیلم «توفیق اجباری» به وجود آمده، تهیه‌کننده این فیلم با نوشتن نامه‌ای از این بازیگر سینما دلجویی کرد. در متن نامه طباطبایی آمده است: اینجانب سیدکمال طباطبایی در خصوص جمله عنوان شده در فیلم سینمایی «توفیق اجباری» هیچ‌گاه قصد توهین و هتک حرمت به آقای سیدحسام نواب‌صفوی و هیچ بازیگری از سینمای ایران را نداشته‌ام. وی ادامه داده: متاسفانه به علت گزارش خلاف واقع یکی از عوامل فیلم در خصوص رضایت آقای نواب‌صفوی، این سکانس فیلمبرداری شد.

تعطیلی سینماها از 17 تا 21 شهریور

مهر: سخنگوی انجمن سینماداران از تعطیلی سینماها به مناسبت شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) خبر داد.

محمدرضا صابری گفت: سالن‌های سینما از ساعت 17‌ روز سه‌شنبه 17 تا شنبه 21 شهریورماه به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) تعطیل هستند. از هفته آینده چهارشنبه 25‌شهریورماه نیز اکران فیلم‌های عید فطر آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها