دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

پوشش دانش‌آموزان باید متنوع باشد

محمدتقی فخریان دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: در پوشش دانش‌آموزان باید تنوع‌طلبی و هویت بخشی را در نظر گرفت.
کد خبر: ۲۷۷۹۷۱

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفتگو با فارس اظهار داشت: تنوع طلبی از شاخص‌های اصلی است که در جامعه مورد توجه قرار می‌گیرد و این تنوع طلبی در ذات و فطرت هر انسانی وجود دارد. اگر تاریخچه آموزش و پرورش را بررسی کنیم دیده می‌شود دانش‌آموزان حتی در مکتب‌خانه‌ها هم از لباس‌های یک‌دست استفاده می‌کردند.

وی اضافه کرد: در گذشته رنگ‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما رنگ‌ها سنگین بود بنابراین در این امر باید تنوع طلبی در دانش‌آموزان را به عنوان یک اصل در نظر بگیریم. دانش‌آموزان باید رنگ مورد علاقه را خود انتخاب کنند همچنین در انتخاب رنگ‌ها باید تنوع‌طلبی وجود داشته باشد و رنگ‌های هویت بخش در نظر گرفته شود. استفاده از رنگ‌های شاد در مدارس یک اصل مهم است و هیچ فردی این اصل مهم را منع نکرده است؛ حتی در تعالیم دینی نیز به استفاده از رنگ‌های شاد و روشن توصیه کرده‌اند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: پیامبر ‌(ص) نیز استفاده از رنگ سفید را به عنوان یک اصل در نظر دارد بنابراین برای رفتن به سمت نیازهای فطری باید تنوع طلبی و هویت بخشی را در نظر داشت. رنگ‌های هویت بخش به آبی و سبز ختم نمی‌شود و رنگ‌های بسیاری وجود دارد که بسیار شاد است.

فخریان اظهار داشت: در این زمینه نوع طراحی لباس نیز باید در نظر گرفته شود همچنین طراحی لباس نه تنها برای دختران بلکه برای پسران هم از اهمیت زیادی برخوردار است و از این طریق سبب می‌شویم که جوانان ما به سمت لباس‌های خارجی که پیام‌آور مسائل نامناسب است گرایش نداشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها