رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد:

اجباری شدن کمربند ایمنی صندلی عقب خودرو

سرهنگ علیرضا اسماعیلی رئیس پلیس راه کشور گفت: برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده ای باید بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان صندلی عقب خودروها اجباری شود.
کد خبر: ۲۷۷۹۵۵

رئیس پلیس راه کشور در گفتگو با مهر افزود: تحقیقات کارشناسان پلیس راه کشور در تمام جاده ها نشان می دهد که سرنشینان صندلی عقب خودرو 30 درصد قربانیان تصادفات جاده ای تشکیل می دهند.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با اعلام اینکه بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان صندلی عقب خودرو باعث افزایش ضریب ایمنی آنها خواهد شد ، گفت: این عمل باعث می شود تا سرنشین بیش از حد مجاز نتواند سوار بر خودرو شود.

رئیس پلیس راه کشور اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای اروپایی بستن کمربند ایمنی برای مسافران اتوبوس ها اجباری است و این موضوع باعث کاهش چشمگیر تلفات جاده ای شده است.

سرهنگ اسماعیلی افزود: در حال حاضر طرحی برای تصویب در مجلس در این باره آماده شده که مذاکرات مقدماتی آن با نمایندگان مجلس در کمیسیون عمرانی صورت گرفته شده است.

در تجزیه و تحلیل تصادفات رانندگی جاده ای کارشناسان امر به این نتیجه رسیده اند که مدیریت بر سرعت، برخورد قانونی با رفتارهای پرمخاطره، توقیف خودروی رانندگان متخلف، ضبط گواهینامه رانندگان متخلف، استفاده از فناوری نوین و تجهیزات مراقبت الکترونیکی اعم از دوربین کنترل سرعت، سامانه مراقبت الکترونیکی و ارتقای فرهنگ ترافیک هموطنان منجر به کاهش 7.5 درصدی متوفیان تصادفات جاده ای در چهار ماهه اول سال جاری شده است.

فرمانده پلیس راه کشور به کاهش 9 نفری میانگین کشته های روزانه تصادفات جاده ای اشاره کرد و گفت: برابر آمار پزشکی قانونی در سال 1384 به طور میانگین در هر روز تعداد 51 نفر در تصادفات جاده ای کشته می شدند که با توجه به اقدامات جدی پلیس و سایر سازمانهای دخیل در امر ترافیک این عدد در چهار ماهه اول سال جاری به 42 نفر کاهش یافته است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: به منظور استمرار در روند کاهش تصادفات جاده ای، رفتارهای پر مخاطره رانندگان در جاده های کشور کانون توجه پلیس است و به ماموران پلیس راه در سراسر کشور ابلاغ شده است که بدون اغماض با تخلفات رانندگان برخورد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها