تامینی مخالف وزیر راه:

ادامه وزارت بهبهانی آمار سوانح را کم نمی‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم رسیدگی مناسب به ناوگان هوایی کشور در دوران وزارت بهبهانی با وزارت مجدد وی مخالفت کرد.
کد خبر: ۲۷۶۹۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن تامینی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و ترابری با بیان آمار بالای تصادفات در جاده های کشور گفت: فقط در سال گذشته 23 هزار نفر در جاده های ایران کشته شدند و سالانه 45 هزار میلیارد تومان از این طریق به کشور خسارت وارد می شود. مقصر و مسئول این وضعیت چه کسی است؟

وی ادامه داد: فقط در ماه گذشته 770 نفر در اثر سوانح رانندگی کشته شدند یعنی در مرداد ماه 25 نفر روزانه در جاده های ما کشته می شدند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود نقاط خطرناک و حادثه خیز کشور رفع شود گفت: در خوشبینانه ترین حالت فقط 37 درصد از این مسئله محقق شده است.

وی در ادامه سخنانش به سقوط مکرر هواپیماها اشاره کرد و گفت: وضع طوری شده است که ما نمایندگان هم می ترسیم سوار هواپیما شویم و این ترس به خانه های ما هم کشیده شده است، عمر درنظر گرفته شده برای هواپیماها در برنامه چهارم توسعه 15 سال است و این در حالی است که در حال حاضر هواپیماهای خریداری شده بالای 10 -12 سال عمر دارد بنابراین باید باز هم انتظار این سوانح را داشته باشیم.

تامینی تصریح کرد: منکر فعالیت های آقای بهبهانی نیستم خصوصا بازرسی های ناگهانی، اما بازخورد این بازرسی ها مشخص نیست و معلوم نیست این همه خبرنگاران و صدا و سیمایی ها دراین بازدیدهای سرزده چه می کنند؟

 نماینده رشت در پایان سخنان خود ازعدم تحقق وعده های داده شده برای ساخت بزرگراه قزوین - رشت و راه آهن گیلان - قزوین اشاره کرد و گفت : راه آهن قزوین - رشت باید سال 82 اجرایی می شد اما تا کنون فقط 25 درصد پیشرفت داشته است و ما نمی دانیم به مردم چه جوابی بدهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها