امروز در مراسمی

اولین لکوموتیو بخش خصوصی به بهره برداری رسید

اولین لکوموتیو بخش خصوصی امروز با حضور حسن زیادی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۷۶۶۲۴

به گزارش مهر، لکوموتیو GT26CW بخش خصوصی با ظرفیت سالانه جابه جایی 2 میلیارد تن کیلومتر در بخش حمل بار امروز در راه آهن تهران به بهره برداری رسید.

این لکوموتیو دارای قابلیت 62 میلیون لیتر صرفه جویی سالیانه در مصرف سوخت و 64 نفر کاهش تلفات سالانه در سوانح جاده ای در مقایسه با حمل  نقل جاده ای کشور است.

شرکت البرز نیرو با خرید 17 دستگاه لکوموتیو از این نوع و راه اندازی 2 دستگاه از آن به عنوان اولین شرکت در بخش خصوصی دارای لکوموتیو در کشور شناخته می شود.

این لکوموتیو نخستین دستگاه از 17 لکوموتیو مدل ‍CT26CW بخش خصوصی است که پس از خریداری و بهسازی وارد شبکه راه آهن شده است. 

مدیرعامل شرکت البرز ریل هزینه این 17 لکوموتیو را که از خارج خریداری شده است ، 17 میلیون دلار اعلام کرد و گفت : بقیه این لکوموتیوها به تدریج تا پایان سال وارد شبکه ریلی می شود.

لطفی ، افزایش 2 میلیارد تن - کیلومتر به ظرفیت سالانه ناوگان باری راه آهن ، اشتغال مستقیم 200 نفر ، کاهش آلودگی محیط زیست ، صرفه جویی سالانه 62 میلیون لیتر سوخت و کاهش سالانه 64 تلفات جاده ای را از مزیت های ورود این 17 لکوموتیو به شبکه ریلی اعلام کرد.

وی افزود : در برنامه ای بلند مدت نیز با همکاری شرکت واگن پارس اراک و کنسرسیوم ایرانی - چینی 50 دستگاه لکوموتیو مدل CDN10A ساخته و به ناوگان بخش خصوصی کشور افزوده می شود.

قرار است این لکوموتیوهای جدید در مسیر تهران - اصفهان - یزد برای جابجایی انواع کالا از جمله محصولات فولادی بکار گرفته شود.

با بهره گیری از این لکوموتیوها بخشی عمده ای از جابجایی فولاد که در این مسیر با ناوگان جاده ای انجام می شود با ناوگان ریلی انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها