مهدی سپهری نماینده دادستان کیفرخواست انفرادی مسعود مرادی باستانی را در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات برخی طراحان و محرکان آشوب های اخیر قرائت کرد.
کد خبر: ۲۷۵۱۶۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، بر اساس این کیفرخواست مسعود مرادی باستانی متهم است به:

فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق ارسال اخبار و مطالب جهت دار برای سایتهای ضد انقلاب در خارج از کشور و اخذ وجه از سایت های ضدانقلاب بطور متوالی طی چهارسال، اقدام علیه امنیت کشور ازطریق فعالیت به گروهکهای معاند و ضدانقلاب در جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جاسوسی و ارسال اخبار و اطلاعات خلاف واقع علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به نفع گروهکهای معاند و ضدانقلاب، نشر اکاذیب بقصد تشویش اذهان عمومی ازطریق سایت جمهوریت، فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی و ایجاد شبهه جعل و تقلب در نتیجه انتخابات و سلب اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و مراجع رسمی کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق بلوا و آشوب و حرکات غیرمتعارف و ایجاد ترس و وحشت در جامعه.

دفاعیات مسعود مرادی باستانی 

ابتدا رئیس دادگاه به مرادی باستانی گفت: شما وکیل مدافع به دادگاه معرفی نکرده اید، آیا خود شما دفاع می کنید؟ متهم گفت: بله.

متهم در دفاع از خود گفت: بنده متأسفانه در دوران گذشته از نظر فکری و ایدئولوژی گرایشاتی به چپ مارکسیستی داشتم ولی در این ده سال با تعدادی از خبرگزاری ها و روزنامه های کشور که عمدتاً هم اصلاح طلب بودند همکاری می کردم که با فعالیت من در روزنامه های اصلاح طلب قبح ارتباط با رسانه های بیگانه برایم شکست به گونه ای که متأسفانه در دوره های گذشته با برخی از رادیوهای بیگانه و سایت های ضد انقلاب ارتباط و همکاری داشته ام.

مرادی باستانی گفت: بنده در سالهای اخیر پس از آشنایی با فردی به اسم خسرو شمیرانی که رادیو ضدانقلابی چکاوک را اداره می کرد و فرد دیگری به اسم هادی ابراهیمی که سردبیر هفته نامه ضد انقلاب شهرگان در کانادا بود به صورت هفتگی اخبار، گزارش ها و گفتگوهای خبری و تحلیلی در رابطه با مسائل سیاسی و خبری روز در قالب مطالب ژورنالیستی از طریق ایمیل برای ایشان ارسال می کردم.

وی افزود: همکاری بنده با این دو رسانه به این شکل بود که به ازای ارسال گزارش و مطلب به صورت هفتگی به وسیله یک صرافی که در تهران به من معرفی می شد ماهیانه دستمزد می گرفتم و طی دو سال اخیر به علت بیکاری، مشکلات معیشتی و زندگی خانوادگی و متأهلی باعث شده بود بیش از گذشته به دستمزدی که از طرف آنان دریافت می کردم وابسته شوم.

وی گفت: حدود دو سال پیش هم آقای شمیرانی در کانادا از من خواست یک فیلم مستند درباره وضعیت سندیکای کارگران شرکت واحد و شخص آقای منصور اسانلو که از عناصر وابسته به حزب توده است تهیه کنم که بنده با مراجعه به مرتبطین آقای اسانلو و خودش این فیلم را تهیه و ارسال کردم و در ازای آن 400 دلار کانادا هزینه گرفتم البته باید ذکر کنم که محتوای این فیلم علاوه بر تبلیغ سندیکا، چهره سازی از اسانلو و متأسفانه تبلیغ علیه نظام هم بود.

مرادی باستانی افزود: در بهمن گذشته بنده با سایت خبری- تحلیلی جمهوریت آشنا شدم و ارتباط برقرار کردم و مطالب مشابهی را برای این سایت تهیه و تدارک کردم.

وی اضافه کرد: سایت جمهوریت زیر نظر و تحت مدیریت آقای مهدی هاشمی رفسنجانی اداره می شد البته بنده به عنوان سردبیر شیفت عصر و یکی از اعضای شورای سردبیری این سایت مستقیماً زیر نظر آقایان کرمی و نوربخش کار می کردم.

مرادی باستانی افزود: محورها و نظراتی که از طرف مدیریت کلان سایت به ما ارائه می شد برای اینکه مطالب و گزارش هایی را تهیه کنیم، به این شرح است: حمله به عملکرد 4 ساله دولت و تضعیف و تخریب نهادهای قانونی و دولتی کشور مانند شورای نگهبان، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و غیره ، نمایش ناتوانی دولت در اداره امور کشور،ایجاد شبهه و تأکید بر روی خطرآفرین بودن تصمیمات دولت نهم بر سرنوشت کشور، اخبار ضد و نقیض و نادرست مبنی بر سوء استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ احمدی نژاد در انتخابات دهم، القای تقلب در انتخابات و شبهه افکنی در مسیر برگزاری انتخابات توسط متولیان دولتی که در نهایت هدف همه اینها منجر به ایجاد یأس در جامعه و مردم و التهاب آفرینی در سطح جامعه می شد.

وی اضافه کرد: به هر حال بر اساس برنامه ها و سیاست های کلان که از طرف مدیریت کلان سایت مطرح می شد، عملاً سایت جمهوریت به اتاق جنگ روانی علیه دولت و برخی از نهادهای رسمی و قانونی کشور تبدیل شده بود به خاطر اینکه مجموعه گمان می کرد که ستاد آقای میرحسین موسوی در این کار ضعیف است.

این متهم گفت: در مقطع انتخابات هم سایت جمهوریت به یکی از سایت های اصلی آقای مهندس موسوی تبدیل شد و یکی دیگر از اقداماتی که انجام شد انتشار شب نامه موج بود.

مرادی باستانی افزود: طی جلسه ای قرار شد که یک ویژه نامه سیاه و سفید با مطالبی مربوط به سیاه نمایی عملکرد دولت نهم و فساد مالی و روابط فامیلی در دولت احمدی نژاد مثل مطلب دولت باجناق ها آماده شود و همچنین اخبار غیرموثق دیگری درباره فساد مالی برگزار کنندگان انتخابات و نیز گزارش های نادرست از پشت صحنه مناظره تلویزیونی آقای مهندس موسوی و احمدی نژاد که در آن شب نامه جای داده شد که اغلب مطالب این شب نامه مصداق توهین، تهمت و افترا بود.

این متهم همچنین گفت: متأسفانه بنده و امثال بنده طی این مدت تحت تأثیر القائات و شبهه سازی های آقایان چنان دچار توهم شده بودیم که برخی اخبار و گزارش هایی را درسایت جمهوریت درج می کردیم که در راستا و همسو با رسانه های بیگانه بود و بعضاً منافع کشور و نظام را با خطر مواجه می کرد.

مرادی باستانی گفت: بنده اکنون به شدت از عملکرد خود نادم و پشیمان هستم و از محضر دادگاه درخواست عفو و بخشش دارم زیرا احساس می کنم عملاً اینجانب به عنوان یک جوان احساساتی و بر اساس امیال سیاسی نادرست و به خاطر احتیاجات مالی تحت سوء استفاده افراد و عناصری قرار گرفتم که اهداف سودجویانه و اغراض پشت پرده سیاسی داشتند.

رئیس دادگاه درادامه گفت: اتهامات شما دقیقاً در جلسه دادگاه قرائت شد، آخرین دفاعیات خود را بیان کنید.

مرادی باستانی گفت: از محضر دادگاه اجازه می خواهم که با رأفت اسلامی با من برخورد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها