در سال اصلاح الگوی مصرف، با توسعه شبکه آبیاری فضاهای سبز و استفاده از روش های جایگزین، مصرف آب در شمال تهران 15 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۲۷۱۳۲۱

به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس اقدسی رییس اداره محیط زیست و انرژی شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: با همکاری اداره فضای سبز منطقه تا کنون 115 کیلومتر سیستم آبیاری قطره ای در جنگل کاری و ارتفاعات شهید محلاتی، توچال، امام علی(ع) و دارآباد احداث و جایگزین استفاده از تانکرهای آبرسانی شد.

وی افزود: ایجاد شبکه آبیاری فواره ای در بزرگراه امام علی(ع)، بازسازی چاه آب موزه طبیعت و حیات وحش دارآباد و انتقال آب آن برای آبیاری فضای سبز محوطه، احداث 3 مخزن آبگیری شهید محلاتی- بوستان 22 بهمن و خیابان امیربهادر از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

اقدسی گفت: احداث سیستم آبیاری بارانی از دیگر طرح های اجرایی اداره فضای سبز بوده که به طول 5/3 کیلومتر در بوستان های مینا و پردیس اجرا شده است.

رئیس اداره محیط زیست و انرژی منطقه در خصوص دیگر اقدامات انجام شده تصریح کرد: تهیه سرشیلنگ برای کلیه خروجی های آب در اماکن شهرداری منطقه، انجام مطالعات ممیزی انرژی در یک مجتمع مسکونی در منطقه، اجرای پروژه خدمات مشاوره، ممیزی و مدیریت مصرف و کاهش هزینه انرژی برق، گاز، آب در کلیه ساختمان های شهرداری منطقه، احداث نمایشگاه دائمی چگونگی استفاده از انرژی های تجدید پذیر از اقداماتی است که با هدف اصلاح الگوی مصرف در منطقه اجرا شده است.

وی گفت: در برنامه کلان منطقه که برای سه سال از 87 تا 89 پیش بینی شده مصرف انرژی شامل سوخت، آب و برق تا میزان   20 درصد کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها