رئیس جمهوری اسبق آمریکا که پس از رایزنی با رهبر کره شمالی موفق به آزاد کردن دو خبرنگار تبعه ایالات متحده شده بود وارد لس آنجلس شد.
کد خبر: ۲۷۰۶۸۸

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "بیل کلینتون" به همراه دو خبرنگار تبعه این کشور که به تازگی به 12 سال زندان در کره شمالی محکوم شده بودند، به کشورش بازگشت. هواپیمای اختصاصی همسر وزیر امور خارجه آمریکا در فرودگاه لس آنجلس به زمین نشست.

یک مقام آگاه در واشنگتن گفته بود: بیل کلینتون به دنبال درخواست خانواده های این دو خبرنگار آمریکایی عازم پیونگ یانگ شده بود. دولت آمریکا اعلام کرد حال عمومی"لورا لینگ" و "آنا لی" پس از حدود 5 ماه بازداشت در کره شمالی مساعد است. این دونفر از ماه مارس توسط دولت کره شمالی دستگیر و راهی زندان شده بودند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد بیل کلینتون  با "کیم جونگ ایل" رهبر کره شمالی دیدار کرده است. وی پس از مذاکره با کیم جونگ ایل درباره خبرنگاران آمریکایی، همراه با آنان به آمریکا باز گشت.

پس از 9 سال کلینتون نخستین مقام صاحب نفوذ آمریکایی بود که از کره شمالی دیدن کرد. آخرین بار "مادلین آلبرایت" وزیر امور خارجه دولت وی به این کشور کمونیستی سفر کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها